Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Dieta podle Mačingové: 28 denní detox pro trvalé zhubnutí

Dieta podle Mačingové: 28 denní detox pro trvalé zhubnutí

Hubnutí je fenomén dnešní doby, který jen tak nevymizí. Kdekdo prahne po dokonalém tělu a neustále hledá způsob, jak toho nejlépe dosáhnout. Hodiny času tráví v posilovně, zkouší jednu dietu za druhou a snaží se vymodelovat ladné křivky těla. Jenomže ne vždy se to podaří. Spousta diet, slibujících doslova zázraky na počkání, bývá zpravidla zrádných. Fungují jen krátkodobě, takže po prvotním nadšení přichází opět rozčarování. Tím se jen potvrzuje starý známý fakt: hubnutí není o dietě, ale o trvalé změně životního stylu. Stejného názoru je i slovenská expertka na zdravou výživu Antónia Mačingová, která se ve své “dietě” zaměřila na detoxikaci a harmonizaci těla. Podle vlastních slov autorky se tedy nejedná o žádnou dietu v pravém slova smyslu, což rovněž objasnila v knize “Zhubněte jednou provždy a natrvalo”. Podle diety Mačingové se můžete dobře najíst a přitom zhubnout. Chcete vědět jak?

Zdroj: Supertrooper/FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: Supertrooper/FreeDigitalPhotos.net

28 dnů detoxikace

Jak už bylo řečeno, dieta podle Mačingové nemá s opravdovou dietou nic společného. Jedná se o vhodně složený jídelníček, který vás nenutí hladovět. Jeho cílem je v počátku vyčistit tělo od všech toxických látek a postupně nastolit trvalou změnu ve stravovacích návycích, čímž odstartujete nový životní styl. Po dobu 28 dnů budete dodržovat speciální stravovací program v podobě detoxikačního jídelníčku. V průběhu detoxikace organismu úplně přirozenou cestou zhubnete i nadbytečná kila. A proč právě 28 dnů? Protože tak dlouho podle Antónie Mačingové trvá životní cyklus buněk. Za 28 dnů dochází k celkové regeneraci a obnově starých buněk za nové.

28 denní detoxikace má řadu příznivých účinků na zdraví:

  • zrychluje metabolismus
  • podporuje hubnutí
  • upravuje krevní tlak a hladinu cukru v krvi
  • reguluje hladinu cholesterolu
  • snižuje otoky dolních končetin
  • zlepšuje funkci štítné žlázy
  • získáte čistější a zářivější pleť

Stravování podle Mačingové

Jídelníček sestavený paní Mačingovou nejenže slibuje úbytek na váze, ale také podporu všech vnitřní orgánů. Stravovací režim má především za úkol dodat tělu chybějící živiny, zejména minerální látky a vitamíny, a zároveň se postarat o jejich lepší vstřebávání z potravy. Většina diet totiž dlouhodobě způsobuje nedostatek živin a právě tomu se snaží autorka vyhnout. Stejně tak i nežádoucímu jo-jo efektu. Mačingová naopak usiluje o trvalou změnu stravovacího režimu, kterou zhubnete jednou provždy.

Jídelníček s Mačingovou

28 denní jídelníček je založen na ideální kombinaci potravin, které mají vysoký obsah živin. Paní Mačingová vás naučí správnou skladbu jídelníčku tak, aby jídlo bylo nejen chutné, ale i zdravé. Stravovací program se soustředí v prvním týdnu zejména na pročištění střev prostřednictvím vysokého podílu vlákniny ve stravě. Druhý týden se očista stává pestřejší v podobě podílu bílkovin a sacharidů. Mačingová také doporučuje příjem probiotických kultur, například ve formě kysaného zelí, které se výrazně podílí na pročištění trávicího traktu.

Základním kamenem očistného jídelníčku je čistá převařená voda. Antónia Mačingová klade vysoký důraz na dostatečný přísun tekutin, a proto doporučuje každé ráno vypít sklenici teplé převařené vody. V průběhu dne by potom měl člověk vypít 3 – 4 litry vody.

Správnou skladbou potravin a jejich vhodnou kombinací podpoříte rychlost metabolismu organismu a následně dojde k nastartování procesu spalování tuků. Kromě toho je důležité dodávat tělu postupně v průběhu celého dne dostatečné množství tekutin, které urychlí metabolické projevy v těle. Mačingová doporučuje jako součást pitného režimu také detoxikační čaj z ostropestřce mariánského (bodláku).

Recepty a lá Mačingová

Antónia Mačingová v jídelníčku upřednostňuje potraviny organického původu, ovšem zakládá si na kvalitních, běžně dostupných surovinách. Její kniha obsahuje řadu konkrétních receptů na zdravá a chutná jídla, která jsou zároveň jednoduchá na přípravu. Jídelníček tvoří z velké části zelenina, v oblibě má mrkev, fazolky, celer, jablka, červenou řepu a brokolici.

Poměrně často se v jídelníčku Mačingové vyskytuje mrkvový perkelt. Během pár minut si můžete připravit jednoduchý pokrm.

Zdroj: phasinphoto/FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: phasinphoto/FreeDigitalPhotos.net

Budete potřebovat:

  • mrkev, cibuli
  • pepř, kmín (případně kurkumu a koriandr), mletý rozmarýn
  • olivový olej, vodu a sójovou omáčku

Příprava:

Mrkev očistíme, pokrájíme na kousky a spolu s nasekanou cibulí osmahneme na olivovém oleji. Dochutíme kořením, lehce podlijeme vodou a dusíme dokud mrkev nezměkne. Podáváme teplé.

Na rozdíl od jiných diet vás nikdo neomezuje v množství jídla. Sníst toho můžete kolik chcete, jen se musí jednat o jídla z definovaného jídelníčku Mačingové a musíte dodržet pořadí jednotlivých pokrmů. Velmi brzy však zjistíte, že pokrmy jsou poměrně chutné a nebudete mít po nich pocit přeplněnosti jako třeba po svíčkové nebo vepřové se zelím. Mezi doporučené dopolední svačiny patří například sušené švestky s vlašskými oříšky, odpoledne pak bílý jogurt s trochou medu a skořice. Ovšem poslední jídlo dne si můžete dopřát 2 hodiny před ulehnutím do postele, aby tělo strávilo jídlo v bdělém stavu.

Co dál po 28 dnech?

Detoxikační program probíhající 28 dnů je jenom začátek. Touto očistou se organismus zbaví všech jedovatých zplodin látkové výměny a načerpá energii ke stálé změně stravovacího režimu. Na 28 dnů detoxikace by měl podle Mačingové navázat další proces úpravy stravy trvající 3 měsíce. Mačingová nabízí dva možné přístupy ke stravování. První spočívá ve střídání bílkovinných a sacharidových dnů a druhý předkládá jídelníček podle krevních skupin.

Skutečně dieta funguje?

Zvládnout 28 dnů detoxikace vyžaduje pevnou vůli a velkou disciplínu. Samotný jídelníček je postaven na několika základních potravinách (červená řepa, zelené fazolky, mrkev, hrozinky, atd.) a absolutně nepočítá s alternativami. Pokud vám některé jídlo nesedí, jen stěží budete za něj hledat náhradu. Aby dieta opravdu fungovala, ani sama autorka nedoporučuje zaměňovat jednotlivé pokrmy v jídelníčku a nebo je úplně vynechat. Někomu nemusí vyhovovat vegetariánské zaměření prvních dnů detoxikace a jinému zase pokrmy s masem zařazené v druhé polovině jídelníčku.

Mnoha lidem pomohla dieta Antónie Mačingové změnit způsob stravování a doslova i změnit přístup k životu. Jelikož detoxikace těla je vždy individuální záležitostí, tak i tato dieta má na každého jedince zcela rozdílný vliv. Z toho důvodu nemusí sednout právě vám. Vždy je potřeba přihlédnout k aktuálnímu zdravotnímu stavu a dennímu režimu.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Jak správně sportovat, když právě hubnete?

Zdravá strava a pohyb jsou při hubnutí natolik provázané, že jedno bez druhého se při …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *