Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Hubnutí pro lenochy: Jak se zbavit tuku bez potu a dřiny?

Hubnutí pro lenochy: Jak se zbavit tuku bez potu a dřiny?

Nejste právě akční, co se týče vaší osoby a marně přemýšlíte, jak rychle zhubnout? Fitness centrum obcházíte velkým obloukem a ani jiné sportovní aktivity vám nic neříkají? Přes to všechno se vám může podařit zhubnout, stačí jen chtít. Dostatečně velká motivace je totiž základ. Za tohoto předpokladu si můžete samotný hubnoucí proces dost usnadnit. Ale nečekejte žádný zázrak! Nikdo jen tak ze dne na den nezhubne bez vlastního přičinění. Berte na vědomí, že na hubnutí se velmi výrazně podílí vaše strava. Budete-li dodržovat racionální jídelníček a váš energetický příjem bude menší než výdej, pak můžete začít spalovat přebytečné zásoby tuku v těle. Současně lze využít i spoustu dalších metod, které mohou hubnutí výrazně podpořit. Můžete investovat do liposukce, balonku v žaludku, využít příznivé účinky lymfodrenáže nebo infrasauny… Stačí si jen vybrat. Takové hubnutí je zpravidla spojeno s příjemnou relaxací a navozením pocitu dobré nálady. Bez sebemenší námahy donutíte vlastní tělo, aby využilo jako zdroj energie přebytečné zásoby tuku.

Důvod k hubnutí se vždycky najde / foto: pixabay.com
Správná motivace je základ úspěšného hubnutí / foto: pixabay.com

 

Musíte změnit stravovací návyky

I když nejste ten typ, co vyhledává samé sportovní aktivity a od rána do večera počítá kalorie, může se vám podařit zhubnout. Vždyť mnoha lidem začala klesat ručička na váze teprve až tehdy, co přestali úzkostlivě hlídat jídelníček a zaměřili se jen na jeho zdravější verzi. Ono se to možná nezdá, ale psychika často rozhoduje o tom, zda vaše snaha bude účinná či nikoli. Nicméně, skladba stravy se na hubnutí podílí největší možnou mírou (až z 80 %), a proto je vhodné ji využít ve svůj prospěch. Obzvlášť v případě, když patříte mezi lenochy a vystačíte si jenom s minimem pohybu.

Představte si, že se několikrát denně najíte do sytosti, nehladovíte a současně nepřibíráte na váze… I taková možnost existuje. Na tomto principu je založena proteinová dieta KetoMIX, která je stvořena přesně pro vás. Funguje totiž i bez pohybu, nemusíte vůbec sportovat, pokud nechcete nebo nemáte čas, hubnete jen díky stravě. Podstata KetoMIXu spočívá v tom, že navýšíte bílkovinnou složku stravy oproti sacharidům. Tím donutíte tělo k tomu, aby se primárním zdrojem energie staly uložené zásoby tuku, což se navenek projeví viditelným úbytkem na váze. Jednotlivá jídla KetoMIX vám nabízí nespočet chuťových variant: ovocné, kávové, čokoládové příchutě koktejlů a kaší můžete jednoduše střídat se slanou chutí polévek a omelet. Vždy si během několika málo minut připravíte na co máte právě chuť. A kromě toho si každý den dopřejete úplně běžné jídlo, jen s vyšším podílem bílkovin. Jak taková jídla připravit a jaké suroviny nakoupit, se dozvíte z přiloženého manuálu. KetoMIX vás na rozdíl od jiných diet postupně naučí rozeznat kvalitní potraviny, které jsou pro vaše tělo hodnotným zdrojem živin.

TIP: V eshopu KetoMIX si můžete koupit chutná jídla jednoduchá na přípravu buď samostatně nebo v rámci celého redukčního balíčku. Díky nim hubnete bez nutnosti jakýchkoli dalších sportovních aktivit. Avšak zařazením pohybu do redukčního režimu můžete spalování tuku více urychlit.

Změna stravovacích návyků by však pro vás neměla znamenat žádné strádání. Právě naopak, měli byste ji brát jako zábavu, která vás dovede k poznání nových surovin a chutí. Proniknutím hlouběji do tajů zdravé výživy si rozšíříte vaše obzory a poznáte, co je pro vaše tělo hodnotným zdrojem energie. Postupně tak vymítíte z jídelníčku všechny prázdné kalorie, které vám nic nedají a tělo si je bez užitku ukládá do zásob. Bílé pečivo, sladkosti, buchty, koláče, tučné a smažené pokrmy, přeslazené limonády, atd. jsou pro organismus spíš zátěží. Ne nadarmo se říká, že podle toho co jíte, tak také vypadáte.

Jídelníček pro lenochy

Pokud nechcete každý den dopodrobna promýšlet svůj jídelníček, pak se držte alespoň několika základních zásad. Skladbu stravy postavte na zvýšeném příjmu zeleniny, zejména zelené druhy obsahují hodně vlákniny. Ta prospěje vašemu trávicímu traktu a pomůže tělu zbavit se škodlivin. Zelenina neobsahuje téměř žádné kalorie, takže si ji můžete dopřát kdykoli, jak v tepelné úpravě, tak i za syrova. Oproti tomu s ovocem trochu opatrně, přeci jen přaslazené plody jsou zdrojem jednoduchých sacharidů, ale na druhou stranu rozhodně lepší, než sladká tyčinka plná aromat a barviv. Na ovoci si pochutnejte spíš v dopoledních hodinách, ale ani odpoledním jablkem určitě nic nepokazíte.

Brokolice obsahuje velké množství bílkovin / foto: pixabay.com
Brokolice obsahuje velké množství bílkovin / foto: pixabay.com

 

Dbejte také denní limit bílkovin (proteinů), které jsou pro hubnutí velmi důležité. Jednak vás dokážou zasytit na dlouhou dobu a jednak slouží jako výživa pro svaly. Čím více svalů na těle máte, tím také lépe a efektivněji hubnete. Zaměřte se zejména na živočišné bílkoviny (vejce, maso, mléčné výrobky, sýry), avšak ani rostlinné zdroje nejsou zanedbatelné (luštěniny, tofu, tempeh). V celodenním jídelníčku zvyšujte jejich množství ve stravě směrem k večeru a jako poslední jídlo dne (po večeři) si dejte proteinový nápoj, který se bude příznivě podílet na hodnotách bazálního metabolismu.

Snažte se nevynechávat snídani a neříkejte, že nemáte po ránu na nic čas. Vždyť existuje tolik receptů na jednoduchou snídani při hubnutí, jak ve sladké, tak i slané formě. Určitě si najdete, co vám bude vyhovovat.

Po ránu si dejte nalačno sklenici vlažné vody se šťávou z poloviny citronu. Tím okamžitě nastartujete metabolismus na plné obrátky a hubnoucí efekt se projeví zejména v oblasti břicha.

Při přípravě jídla používejte čerstvé bylinky a koření. Nebojte se exotických druhů (kurkuma, římský kmín, koriandr, chilli, zázvor, skořice, atd.), jídlu dodají zcela jiný nádech a podpoří vaše trávení. Nezapomínejte ani na pitný režim, který se podílí na odstraňování škodlivých látek z těla. Nejlépe je pít obyčejnou neperlivou vodu, ovšem k hubnutí dokáže výrazně přispět i šálek kvalitního zeleného čaje, případně si můžete uvařit některou z bylinkových směsí určených přímo na hubnutí. Také zázvorový či skořicový čaj dokáže pěkně zrychlit metabolismus. 

Přirozený pohyb

Pohyb je pro každého člověka naprosto přirozená věc a není důvod, proč se mu záměrně vyhýbat. Už jen obyčejnou chůzí na čerstvém vzduchu prospějete svému zdraví. Nikdo vás nemůže nutit sportovat, pokud je vám tato činnost vyloženě nepříjemná, ale absolutně bez pohybu to také nepůjde. Nemůžete celé dny jenom sedět nebo ležet, a to i tehdy, pokud o hubnutí neusilujete. Dlouhodobá nečinnost v rámci fyzické aktivity má negativní dopad na vaše zdraví. To nejmenší, co můžete udělat, je chůze. Prostě místo cestování autem, tramvají, autobusem jděte část vzdálenosti pěšky. A o víkendu běžte na dlouhou procházku, uvidíte, jak vám po ní bude dobře. Pokud vám není prostředí sportovišť dvakrát příjemné, můžete cvičit sami doma. Nejlépe podle videa, abyste měli jistotu, že jednotlivé cviky provádíte správně:

 

Chcete-li se jen trochu protáhnout a netrávit cvičením spoustu času, zde je cvičení na 10 minut. Začít můžete už ráno v posteli:

  1. Po probuzení v posteli nejdříve procvičte levou a pravou nohu. Natáhněte obě nohy, protlačte nejprve pravé koleno co nejvíce dolů do matrace postele, přitáhněte špičku a z nohy udělejte jakoby fajfku. Ucítíte, jak se vám napínají svaly vpředu na stehně, vydržte 5 sekund a nohu povolte. Cvik opakujte i druhou nohou.
  2. Natáhněte nohy a střídavě hýbejte špičkou k sobě a od sebe. Snažte se přitáhnout nárt a odtáhnout špičky co nejdál od sebe.
  3. Natažené nohy mírně roznožte a špičky natáčejte k sobě tak, aby se palce dotkly a pak je natáčejte do stran tak, aby palce byly co nejvíce od sebe vzdáleny.
  4. Vstaňte z postele, rozpažte ruce a natáhněte je v loktech. Dlaně natočte k zemi a pomalu s nimi kmitejte v malých obloučcích tak, abyste cítili napětí svalů po celé paži.
  5. Vzpažte ruce nahoru a pomalu se vytahujte za levou a pravou rukou, jako kdybyste chtěli vyrůst a víc se napřímit.

Pomocníci při hubnutí

Každý líný člověk hledá způsob, jak si cestu k cíli co nejvíce usnadnit. Ani hubnutí není žádnou výjimkou. Jakmile lidé stojí před rozhodnutím, zda využít různé doplňky stravy slibující okamžité úbytky kil nebo hodinu strávit v tělocvičně, bez rozmýšlení dají přednost první variantě. A pak čekají na zázrak, který nepřichází a nesplňuje jejich představy. Pokud totiž něco málo za pomoci pilulky na hubnutí zhubnete, věřte, že to nebude mít dlouhý efekt. Těch pár ztracených kilogramů se vám časem stejně vrátí zpět v podobě jo-jo efektu a možná zaznamenáte ještě něco navíc. Tělo se tak jistí dopředu, kdybyste ho chtěli zase potrápit další dietou.

Koupit dietu KetoMIX

 

Avšak kromě toho existují skutečně vědecky podložené metody, které dokážou hubnutí výrazně podpořit. Jestliže je použijete v rámci redukčního režimu, který je založen na zdravém jídelníčku a přiměřeném pohybu, pak za těchto okolností si můžete hubnutí usnadnit a celkově zpříjemnit. Zásoby tuku se mohou spalovat při relaxaci v infrasauně nebo se můžete objednat do kosmetického salónu na kryolipolýzu či zvolit pobyt v kosmické lodi. Tyto metody využívají příznivé účinky lymfodrenáže, která pomáhá vyplavit z těla tukové buňky a tím pádem dochází k okamžitému zmenšení tukové tkáně, což se projeví ihned po prodělané proceduře. Proto lze velmi dobrých výsledků dosáhnout třeba jen na konkrétní části těla, takže pokud se snažíte zhubnout v určité problematické partii (břicho, boky, stehna, paže), může vám tento způsob efektivně pomoci. Současně je třeba ale také zmínit různé alternativní metody, které využívají pozitivní účinky akupunktury a hypnózy. Vidíte sami, že možností, jak si celé hubnutí usnadnit, je nespočet a zhubnout se dá i bez propoceného trička v posilovně.

A víte o tom, že hubnete při jakékoli činnosti?

  • sledováním televize spálíte 23 kcal
  • sezením u počítače spálíte 40 kcal
  • nakupováním spálíte 105 kcal
  • vařením spálíte 75 kcal
  • spánkem spálíte 19 kcal
  • plaváním spálíte 180 kcal
  • svižnou chůzí spálíte 135 kcal
  • jízdou na rotopedu spálíte 210 kcal
  • během ve středním tempu spálíte 240 kcal

Není to super, že člověk hubne i v době, kdy právě leží na gauči nebo tvrdě spí? Abyste si ale udrželi trvale optimální váhu, musíte především dodržovat zásady zdravého životního stylu. Jinak to fungovat nikdy nebude.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Jakýkoli pobyt v přírodě vám jen prospěje / foto: pixabay.com

Hubnutí před porodem? To moc k sobě nepasuje

Těhotenství určitě není ta správná doba na to, abyste zhubly. Ovšem na druhou stranu vám …

Napsat komentář