Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak nejlépe nabrat svalovou hmotu?

Jak nejlépe nabrat svalovou hmotu?


Existuje spoustu rad a návodů, jak rychle nabrat svalovou hmotu, ale každý člověk je od přírody vybaven zcela jinou genetickou informací, a tak na všeobecné poznatky reaguje jinak. Proto je dobré všímat si především signálů vlastního těla, které vám lépe pomohou rozpoznat, co prospívá právě vám. Jenomže vyznat se ve vlastním těle je často strastiplná cesta různých pokusů a omylů. Pojďme si ji tedy alespoň trochu usnadnit. Co udělat pro to, aby svaly v pohodě rostly?

Zdroj: Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net

Jídelníček je základem pro nabrání svalové hmoty

Abyste měly nádherně vyrýsované svaly, nestačí jen hodiny času trávit v posilovně, musíte věnovat velkou pozornost také tomu, co po celý den jíte. Vhodný jídelníček je prostě základ, bez něj vám nikdy žádné svaly nenarostou. Svaly potřebují ke své funkci živiny získávané z potravy, a pokud se jim nedostávají, nemohou pak růst, dokonce může nastat úbytek svalové hmoty. Růst svalů podpoříte jídlem s vyšším obsahem bílkovin, které jsou základním stavebním kamenem svalové hmoty. Proto je nutné se v jídelníčku zaměřit na proteinové potraviny. Avšak nesmíte zapomínat ani na sacharidy, které dodají vašim svalům energii, aby mohly správně pracovat. Kvalitní tuky vám zase zaručí, že si tělo nebude tvořit tukové zásoby. Nedílnou součástí vyvážené stravy je rovněž pravidelný pitný režim.

Příjem bílkovin (proteinů) by neměl překračovat 1,6 g na 1 kg tělesné váhy. Vždy mějte na paměti, že nadměrný příjem proteinů může mít nepříznivý vliv na vaše zdraví.

Čím podpořit růst svalů?

Jestliže chcete růst svalů urychlit, musíte tělu poskytnout dostatek všech látek, které zajistí procesy související s budováním svalové hmoty. K tomuto účelu lze využít i různé doplňky stravy a další suplementy určené pro nabírání svalové hmoty. Jasnou volbou jsou především přípravky s obsahem proteinů, kreatinu a nebo gainery (sacharido-proteinové přípravky).

Za pozornost jistě stojí také přírodní anabolika, která podporují růst svalů a regenerují svaly po fyzické zátěži. Oproti chemickým přípravkům nezatěžují organismus žádnými škodlivými látkami. Mezi kulturisty a atlety je velmi dobře známa nenápadná rostlina nazývající se Kotvičník zemní neboli Tribulus, která dokáže dodat sportovcům pořádnou sílu. Podporuje tvorbu hormonu testoteronu až o 30 % a zvyšuje objem svalové hmoty na úkor tuku. Kotvičník lze tedy také považovat za účinný prostředek na hubnutí.

Regenerace svalů po cvičení

Pro optimální růst svalové hmoty je následná regenerace svalů po cvičení stejně důležitá jako výživa. Při tréninku své svaly vyčerpáte, a tak je musíte opět doplnit energií. Proto je nutné po každém cvičení poskytnout svalům dostatečný prostor na regeneraci a zajistit nezbytný přísun živin a vitamínů. Svalová hmota může růst jedině v případě, pokud ji dodáte vše, co potřebuje.   

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: photostella / FreeDigitalPhotos.net

Jak se při hubnutí vyhnout jo-jo efektu?

Co je jo-jo efekt ví asi každý, kdo se alespoň trochu snaží o snižování hmotnosti. …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *