Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak nejlépe zhubnout a spálit tuky?

Jak nejlépe zhubnout a spálit tuky?

Ptáte se, jak nejlépe zhubnout? Na jednoduchou otázku zní jednoduchá odpověď: cvičením  a zdravou stravou. Ono se to hezky řekne, ale víte vůbec, co se za těmito dvěma pojmy skrývá? Nevíte jak začít, co dělat, abyste dosáhli své vytoužené postavy? Hubnutí je individuální záležitostí celého těla a každý hubne prostě jinak. Proto ani žádný univerzální recept na hubnutí neexistuje, s tím musíte už dopředu počítat. Hubnout neznamená hladovět nebo se týrat nějakou drastickou dietou. Kdepak, takto hubnutí nefunguje. Právě naopak, váha kolísá nahoru a dolů a vy se pohybujete v neustálém bludném kruhu. Pokud opravdu přemýšlíte, jak nejlépe zhubnout jednou provždy, pak musíte změnit celý svůj dosavadní styl života. Upravit jídelníček, hýbat se a veškeré změny v životě přijmout za své. Budete-li jen trochu chtít, dokážete to.

Zdroj: stockimages / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: stockimages / FreeDigitalPhotos.net

Chci zhubnout

Při hubnutí je nejdůležitější ze všeho motivace, která vás bude neustále popohánět dopředu. Určete si nějaký reálný cíl, kolik chcete zhubnout a přibližnou dobu, kdy toho chcete dosáhnout. Odborníci doporučují zdravě hubnout úbytkem hmotnosti přibližně jeden kilogram týdně. Tímto tempem se vyvarujete jo-jo efektu a váhu si udržíte natrvalo, což je samozřejmě také žádoucí. Proto postupujte pomalu a nikam nespěchejte. Existuje sice metoda, jak nejlépe zhubnout i bez cvičení, pouze úpravou jídelníčku, ale každý způsob má svá pro a proti. Avšak máte-li ke cvičení vyloženě nechuť, jen těžko zhubnete, když se budete do cvičení nutit a brát jej jako trest. V tomto případě je opravdu vhodnější omezit fyzické aktivity a zaměřit se raději na kvalitní stravu. Psychika hraje při hubnutí totiž dost výraznou roli.

Jídelníček je základ hubnutí

Zkuste se zamyslet nad tím, co je příčinou vaší nadváhy. Celý den sedíte v kanceláři, sem tam sezobnete nějakou tyčinku či rychlovku z nejbližšího fast foodu a nedostatek energie doháníte jedním šálkem kávy za druhým? Po návratu domů doslova vybílíte lednici a přesunete se na pohovku k televizi? Připomíná vám to něco? Pokud ano, pak už víte v čem je problém a to je dobře. Úspěšné hubnutí je právě o změně životního stylu a s tímto způsobem života musíte skončit. Hubnutí nastartujete tím, že odstraníte veškeré dosavadní stravovací návyky a budete se hýbat. Jak na to?

Upravit stravu neznamená hladovět

Mnoho lidí se mylně domnívá, že zhubnou tím, že budou hladovět a razantně omezí stravu. Jenomže to je zásadně špatně. K hubnutí se musíte projíst, kvalitní pestrou stravou s dostatkem veškerých nezbytných živin (bílkovin, sacharidů, tuků, vitamínů, minerálních látek). Žádná hladovka ani zaručená dieta vás k trvalému zhubnutí nikdy nedovede. Na pár dnů sice ubude několik centimetrů v pase, ale při návratu k běžné stravě opět kilogramy vyletí nahoru.

Abyste hubli musíte jíst pravidelně, nejlépe každé 2 – 3 hodiny, ovšem vysokokalorickou stravu zaměňte za potraviny s nižší kalorickou hodnotou. Pro hubnutí je velmi důležitý zvýšený příjem bílkovin (vejce, drůbeží maso, mléčné výrobky, luštěniny, tofu,…), které se podílí na udržování svalové hmoty v těle. Konzumujte potraviny s obsahem komplexních sacharidů (celozrnné pečivo, těstoviny, rýže, bulgur, cereální výrobky,…), zasytí vás na delší dobu a nebude vás neustále honit mlsná. Omezte příjem jednoduchých cukrů, tučných a smažených jídel. Nezapomínejte ani na ovoce a zeleninu a dodržujte pitný režim.

Hubněte pohybem

Na rychlé efektivní hubnutí samotný jídelníček nestačí, je nutné jej podpořit také přiměřeným pohybem. Pak budete hubnout lépe a rychleji. Je sice pravda, že je možné zhubnout bez cvičení, jen nízkokalorickou stravou, ale proč se vyhýbat fyzické aktivitě , když je pro organismus po všech stránkách velkým přínosem. Na spalování tuků je nejvhodnější jakákoli aerobní činnost jako je například běh, plavání, jízda na kole, ale třeba i obyčejná svižná chůze. Pomocí posilovacích cviků zase zvětšíte objem svalů, které se velmi výrazně podílí na rychlosti metabolismu. Čím máte více svalů, tím je hubnutí účinnější. Jednotlivé fyzické aktivity mezi sebou střídejte, ale každý den se hýbejte.

Někdo hubne rychle, někdo pomaleji, jiný tloustne už jen z vody. Proto se nikdy neřiďte názory okolí a dejte vždy na vlastní intuici. Jestliže vám bude připadat, že se jenom trápíte a kila vůbec nejdou dolů, obraťte se na odborníky v nutriční poradně. Rozhodně ale nic nevzdávejte předem.

KetoFit

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net

Paleo strava jako nový životní styl

Říká vám něco pojem paleo dieta? Možná jste už o ní někde slyšeli v souvislosti …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *