Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak rychle zhubnout po porodu? Přirozenou cestou

Jak rychle zhubnout po porodu? Přirozenou cestou

Narodilo se vám dítě, jste šťastná, ale stresuje vás každý pohled do zrcadla? Pořád ještě nedopnete kalhoty, které jste s oblibou nosila před těhotenstvím? Nezoufejte, v prvé řadě si uvědomte, že role matky je po fyzické stránce pro vaše tělo naprosto přirozená. Devět měsíců probíhají ve vašem organismu těhotenské změny, a tak se musíte smířit s tím, že přibližně stejnou dobu se bude vaše tělo vracet do normálu. Nic neuspěcháte, pokud si nechcete přivodit nějaké zdravotní problémy. Ptáte se všech kamarádek a známých, jak rychle zhubnout po porodu? Nenechte se deprimovat jejich odpověďmi a zbytečně se netrapte. Raději se věnujte sama sobě a miminku.

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Na hubnutí není čas?

Novopečeným maminkám, kterým není lhostejný jejich vzhled se často honí hlavou, jak je možné, že slavné celebrity porodí dítě a za měsíc předvádí dokonalou postavu na přehlídkovém mole. Tuto myšlenku si doslova zakažte! Raději ani dopodrobna nezkoumejte co se za tím skrývá: extrémní úprava jídelníčku a hodiny času strávené v posilovně. Jestliže se vašim jediným jídlem dne stane hlávkový salát, péči o miminko přesunete na chůvu a středem pozornosti bude jen vaše postava, pak zcela jistě ubližujete nejen sama sobě, ale i dítěti. V tomto případě se nedá absolutně mluvit o zdravém a přirozeném životním stylu čerstvé matky. Naštěstí  existuje spousta jiných metod, jak rychle zhubnout po porodu a přitom neohrozit svoje zdraví.

Kojením spalujete energii

Během těhotenství se organismus zároveň připravuje na období po porodu, aby mělo dostatek energie pro tvorbu mateřského mléka. Z toho důvodu si už dopředu tvoří tukové zásoby, proto je optimální váhový přírůstek kolem 12 kilo úplně normální. Určitě vás potěší, že jen samotným porodem ztratíte několik kilogramů. Budete-li plně kojit, pak zhubnete přirozenou cestou asi kilo za měsíc. To vše za předpokladu, že se nepřejídáte a respektujete zásady zdravé výživy.

Jezte pestrou stravu

Vzhledem k tomu, že se v době kojení potýkáte s častými pocity hladu, neznamená to, že slupnete na co přijdete. Bohužel, některé ženy mohou sníst cokoli a váha pozvolna klesá, jiným váha stagnuje a nebo naopak začnou ještě přibírat. Častou příčinou bývá právě skladba stravy. Nedostatek času vás nutí vynechat snídani, přes den jenom rychle do sebe hodíte nějakou sušenku, rohlík či jogurt a večer doslova zaútočíte na ledničku. A to je právě špatně, pokud kojíte, nesmíte se odbývat. Vše co sníte se projeví také v kvalitě mateřského mléka, proto musíte složení jídelníčku věnovat velkou pozornost.

Procházky s kočárkem

Po porodu se také k pohybové aktivitě vracejte pozvolna, i když jste třeba před těhotenstvím pravidelně sportovala. Zcela vynechte běh nebo jízdu na kole, při těchto aktivitách dochází k zatěžování pánevní oblasti. Fyzickou kondici vám daleko lépe zlepší obyčejné každodenní procházky s kočárkem, neboť chůze je ideálním pohybem v době po porodu. Postupně můžete zařazovat protahující a posilovací cviky, avšak vždy naslouchejte svému tělu a s cvičením se nijak nepřepínejte. Vždy cvičte pouze do té míry, kolik zvládnete.

V období po porodu nikdy nenasazujte žádnou redukční dietu, která by mohla vést až k zastavení laktace. Snažte se být v pohodě po psychické stránce a nenechte se ovládat negativními náladami, když se vám rychle zhubnout nedaří. Vždy máte možnost obrátit se na odborníky z nutriční poradny.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nedaří se nabrat svaly? Zde jsou možné příčiny!

Jste v posilovně jako doma, denně spořádáte velké dávky bílkovin, a přesto svaly nerostou? Důvodů, …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *