Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak shodit pneumatiku kolem pasu? Nejlepší tipy, co zaberou i vám!

Jak shodit pneumatiku kolem pasu? Nejlepší tipy, co zaberou i vám!

Břicho je středem pozornosti každého těla. Ženy touží po krásném plochém bříšku a muži by zase nejraději viděli na svém těle dokonale vyrýsovaný pekáč buchet. Jak toho ale docílit? Jíte zdravě, v posilovně z vás tečou proudem litry potu, ale nevzhledná pneumatika se jen tak nevzdává. Chcete-li se jí zbavit, musíte se na ni zaměřit a najít nejúčinnější zbraň. Marně přemýšlíte, co děláte špatně? Základní pravidla zdravého jídelníčku a pohybu znáte jistě nazpaměť, ale na každého zkrátka platí něco jiného. Někomu stačí přidat pár účinných cviků, jiný musí ubrat na jídle. Sami jistě brzy poznáte, na co vaše tělo reaguje nejlépe. Nezapomeňte, že také genetika má na hubnutí jistý podíl, a proto je dobré znát i svůj metabolický typ. A co teprve věk. Čím jste starší, tím víc se vás tuky drží jako klíště. Ale všechno jde, když se chce. Obrňte se trpělivostí, pusťte se do boje a dříve nebo později určitě vyhrajete. Následující tipy vám mohou vaši cestu hodně usnadnit.

Radikální změna jídelníčku pomůže odstranit břišní tuk / foto: pixabay.com
Radikální změna jídelníčku pomůže odstranit břišní tuk / foto: pixabay.com

 

Nastartujte metabolismus

Ukládání tuku na břiše je sice z části dáno vaší tělesnou dispozicí, ale nejčastěji za ním stojí špatný životní styl. Málo pohybu a nevhodná strava. Všechno co sníte a vlastně celý způsob stravování se projeví právě na břiše. Pokud se tedy chcete zbavit špekové pneumatiky kolem pasu, musíte zásadně radikálně změnit svůj jídelníček. Mnoho lidí velmi často chybuje v tom, že razantně omezí příjem stravy a v podstatě zahájí hladovku. Je třeba připomenout, že tudy cesta nevede. Ono několikadenní splasknutí břicha je způsobeno zpravidla jen ztrátou vody, ale k rozpuštění tukové pneumatiky tím nedosáhnete. Na to musíte úplně jinak.

Hubnout budete jen tehdy, pokud spálíte více kalorií než přijmete, to znamená, že je třeba zvýšit výdej energie. Ke zhubnutí půl kila potřebujete spálit 3 500 kcal. Abyste zhubli půl kila za týden, musíte denně spálit 500 kcal.

Možná to bude znít jako paradox, ale ke štíhlému břichu se musíte projíst vhodně upraveným jídelníčkem. Aby vaše tělo začalo spalovat tuky, musíte zrychlit metabolismus na plné obrátky. S tím vám velmi dobře pomůže celková detoxikace organismu, kdy organismus pročistíte od všech škodlivých látek, čímž podpoříte všechny hubnoucí metabolické procesy v těle. K tomuto účelu je vhodné do jídelníčku zařadit například zelené superpotraviny, zelený čaj nebo čerstvé zeleninové šťávy.

Špenátové smoothie s banánem je ideální kombinací / foto: pixabay.com
Špenátové smoothie s banánem je ideální kombinací / foto: pixabay.com

 

Zdravý jídelníček musí ale obsahovat také všechny důležité živiny (bílkoviny, sacharidy, tuky, vlákninu, vitamíny, minerály), jinak hubnutí fungovat nebude. Organismus zatížený jednostrannou dietou strádá a v mnoha případech si jakoukoli přijatou energii ukládá do tukových zásob. Tomu je nutno zabránit pravidelnou výživově hodnotnou stravou. Velmi efektivních výsledků můžete dosáhnout, pokud svůj jídelníček založíte na proteinové dietě KetoMIX. Ta byla nutričními odborníky vyvinuta tak, aby jen vhodnou skladbou stravy bylo tělo donuceno spalovat vlastní tukové zásoby a přitom netrpělo nedostatkem výživných látek. Podstatou proteinové diety je zvýšený příjem bílkovin za současného omezení sacharidové složky stravy. Proč právě tak? Bílkoviny jsou totiž při hubnutí nepostradatelné. Díky nim neztrácíte svalovou hmotu, tudíž neklesají ani hodnoty bazálního metabolismu a dokážou vás nasytit na dlouhou dobu. Sacharidy v jídelníčku (převážně jednoduché) jsou jednou z příčin ukládání tuku právě v oblasti břicha, takže jejich omezení a úplné vynechání jednoduchých cukrů je jen vítanou změnou. Navíc, KetoMIX neobsahuje lepek a i jeho absence v jídelníčku je pro spalování tuku na břiše velkým přínosem.

S KetoMIXem si počátek svého redukčního režimu dost podstatně usnadníte. Budete-li se držet všech přiložených rad a doporučení, nebudete se ani stačit divit tomu, jak rychle půjdou kila dolů. První výsledky zpozorujete už za 2 – 4 dny. Na KetoMIXu lidé nejčastěji oceňují jeho jednoduchost a rozmanitost. Nemusíte celý den přemýšlet o jídle, co jíst, co nakoupit, abyste hubli. O to vše se postará KetoMIX za vás a navíc po vás nevyžaduje žádný pohyb. Prostě hubnete sami od sebe jen díky vhodnému složení stravy. A dokonce se nemusíte vzdávat ani své oblíbené kávy a čtverečku čokolády. I s tím KetoMIX počítá a myslí na vás.

TIP: V eshopu KetoMIX si sami vyberete jídla podle vlastní chuti, nasladko i naslano (kaše, polévky, omelety, koktejly, čokoládu) a současně můžete zdarma využít nutriční poradenství prostřednictvím online chatu nebo telefonu.

Není tuk jako tuk

S tukem na břiše je to celkem problematické. Okamžitě na něm poznáte, jestli hubnete nebo tloustnete. Z toho důvodu je také výrazná pneumatika kolem pasu výsledkem vašeho nezdravého způsobu života. Jenomže tuk na břiše umí být také pěkně rafinovaný a záludný. V oblasti břicha se totiž nachází dva typy tuku: první je ukrytý hned pod kůží a ten se v podobě tukové pneumatiky převaluje ze strany na stranu, a pak tuk vnitřní neboli viscerální, který obrůstá vnitřní orgány. Přitom viscerální tuk je velmi zákeřný, protože negativně ovlivňuje správnou činnost životně důležitých orgánů a tím pádem ohrožuje vaše zdraví. Přestože jsou vysokými hodnotami vnitřního tuku zasaženi více muži než ženy, existují účinné metody, jak se zbavit viscerálního tuku poměrně jednoduše. Zejména muži s tzv. pivním břichem by si měli nechat změřit u lékaře nebo v nutriční poradně množství viscerálního tuku v těle. S oběma typy tuku se však dá něco dělat. Obecně platí, že když snížíte objem viditelného podkožního tuku, zároveň s ním se ztrácí i tuk viscerální. Jak tedy na to? Nejprve si pusťte následující video a inspirujte se životním příběhem, možná získáte ještě větší motivaci:

 

 

Začněte ráno snídaní

Pokud se snažíte zhubnout pneumatiku kolem pasu, je pravidelná strava pro vás základ. Jen tak si tělo navykne na soustavný příjem energie a nebude mít nejmenší důvod si cokoli ukládat do tukových zásob. Na snídaní si ráno udělejte prostě čas a pokud nestíháte, vezměte si ji s sebou do práce. Když se přibližně hodinu po probuzení nasnídáte, budete mít vyrovnanou hladinu cukru v krvi. Naopak vynechání snídaně způsobuje neustálé chutě na sladké a má také podstatný vliv na to, co pak sníte během dne. Zdravá snídaně při hubnutí není nijak náročná na přípravu a dopřát si můžete na co máte právě chuť.

Složení snídaně v redukčním jídelníčku:

  • bílkoviny – vejce, řecký jogurt, zakysané mléčné výrobky, nízkotučné sýry, arašídové máslo, pomazánky, kvalitní drůbeží šunka
  • sacharidy a vláknina – ovesné vločky, cereálie, celozrnné pečivo

Vyváženou snídani je dobré také doplnit o čerstvé ovoce nebo zeleninu a zdravé tuky. Ovoce si můžete dopřát právě po ránu a v dopoledních hodinách, kdy zejména sladší druhy až tak neohrozí vaši snahu o štíhlou linii. Jako zdroj tuku je dobré sáhnout po avokádu, ať už v podobě pomazánky, zapečené s vejcem nebo jen tak nakrájené na plátky.

Ještě před snídaní si dejte sklenici teplé vody s čerstvě vymačkanou šťávou z poloviny citronu. Tělu dodáte vitamíny, nastartujete metabolismus a vláknina pročistí organismus od toxických látek. Citronová voda má vůbec pozitivní vliv na odkyselení organismu, což má následně příznivý dopad na hubnutí.

Jídelníček pro hubnutí na břiše

Jak už bylo řečeno, krátkodobé diety postavené na omezeném kalorickém příjmu a nevyváženém přísunu živin nikam nevedou. Postupem času je zase naberete zpátky. Abyste měli krásné ploché bříško jednou provždy, musíte zásadně a natrvalo změnit jídelníček. Velmi důležité je jíst minimálně 3x denně a hlavní jídla proložit alespoň malou svačinou. Tím udržíte váš denní energetický příjem v rovnováze a nebude kolísat hladina cukru v krvi. Nemusíte ale počítat jen samé kalorie, velmi podstatná je i samotná skladba stravy. K hubnutí břicha přispějete už jen tím, že vynecháte bílé pečivo, koblihy, koláče, sladkosti, atd. a nahradíte je mnohem hodnotnějšími celozrnnými potravinami. Jídelníček by měl v dostatečné míře zahrnovat také zeleninu, a to jak v podobě studených zeleninových salátů, tak i v tepelné úpravě. Zelenina má totiž oproti jiným potravinám jednu nespornosu výhodu. Můžete ji sníst kolik chcete, ale nepřiberete po ní ani deko. Kromě vitamínů a minerálních látek je také dobrým zdrojem vlákniny, zejména tmavě zelené druhy.

V jídelníčku dodržujte tyto zásady:

  • zvyšte příjem bílkovin, živočišných i rostlinných (vejce, maso, luštěniny, tofu)
  • zkuste proteinovou dietu
  • jezte celozrnné výrobky, žitný kváskový chléb
  • ovoce konzumujte spíš v první části dne
  • jezte více zeleniny než ovoce
  • dodržujte pitný režim
  • detoxikujte tělo od škodlivých látek pomocí zelených superpotravin
  • při přípravě jídla používejte koření a bylinky
  • využijte přírodní spalovače tuku (chilli, zázvor, skořice,…)
  • jezte zdravé tuky, ořechy, semínka

Nový způsob stravování chce ale čas. Nic nemůžete změnit ze dne na den a chvíli také potrvá, než si váš organismus doposud zatížený přemírou škodlivin na zdravou stravu zvykne. V první fázi detoxikace možná budete pociťovat mírnou únavu a ztrátu energie, ale vše se po pár dnech rázem změní. Najednou budete plni elánu a všechny běžné starosti budete brát s nadhledem. Mnoho lidí také uvádí, že se jim přechodem na zdravější způsob stravování zcela změnily chutě. Někdo si na čokoládu ani nevzpomene, jiný obchází fast foody obloukem a daleko více si pochutná na ovocném salátu. Vždy mějte na paměti, že opravdu zhubnout nelze nikdy rychle. Jen postupnými kroky dojdete až k optimální váze. Budete-li hubnout rychlostí 0,5 – 1 kg týdně, je to tak akorát a můžete si gratulovat.

Hubnete i pohybem

Některé vědecké studie uvádí, že bez pohybu nezhubnete, ale naproti tomu existují diety, které tento poznatek zcela vyvrací (viz. proteinová dieta KetoMIX). Jak to tedy je? Je všeobecnou pravdou, že na hubnutí a zejména na hubnutí břicha se největší možnou mírou podílí skladba stravy. Jednoduše řečeno, podle toho, co jíte, tak také vypadáte. Z toho důvodu je možné docílit hubnutí jen správně zvolenou skladbou stravy. Současně je třeba ale zmínit, že samotný pohyb může hubnutí výrazně podpořit. Zrychlí metabolismus, podílí se na stavbě svalové hmoty a vůbec celkově prospívá zdraví. Posiluje kardiovaskulární systém, imunitu a má příznivý dopad i na vaši psychiku. Avšak na každého platí něco jiného, a proto nelze nikomu dát na hubnutí univerzální recept. V neposlední řadě je tu také genetika, kterou nelze opomenout.  

Vědci došli k závěru, že pokud každý den ujdete nejméně 10 000 kroků, bude to mít pro vaše hubnutí větší přínos, než když si 2x týdně půjdete zacvičit do fitness centra nebo zaběhat. Chůze je tedy nejlepším pohybem na hubnutí.

Rozhodně nic neuděláte špatně, když svoji snahu o zhubnutí břicha podpoříte také pohybem. Aby vaše tělo dokázalo při sportu spalovat tuky, je nutno zvolit jakoukoli formu aerobního pohybu. Ten zahrnuje kromě chůze například běh, jízdu na kole, bruslích, plavání, lyžování, atd. Aerobní pohyb je libovolná fyzická aktivita, kterou provádíte při nízké intenzivní zátěži po dostatečně dlouhou dobu (asi 30 minut). Jen tak docílíte toho, aby vaše tělo po určité době spalovalo nepotřebné zásoby tuku, které se tak stanou okamžitým zdrojem energie.

Další odborná studie prokázala, že muži a ženy, kteří denně ušli minimálně 10 000 kroků, aniž by změnili svůj dosavadní jídelníček, snížili objem viscerálního tuku o 7 %.

Aerobní pohyb je však dobré pravidelně střídat s posilovacími cviky na břicho, které pomohou zpevnit ochablé svaly a krásně vytvarovat postavu. Kdybyste chtěli ale zhubnout břicho jen posilováním, zvýšili byste sice objem svalové hmoty, ale ta by zůstala ukryta pod vrstvou podkožního tuku. Z toho důvodu, je nutné zařadit i takové sportovní aktivity, které působí na spalování tukové tkáně.

Účinné cviky na břicho můžete cvičit buď v posilovně a nebo sami doma. Než se do nich pustíte, podívejte se na instruktážní video:

U posilování problémových partií je nutné, abyste jednotlivé cviky prováděli správně. Jen tak mohou být dostatečně účinné a prospěšné k docílení očekávaného efektu. 

Po cvičení relax

Stejně jako zdravá strava a správná pohybová aktivita je důležitý odpočinek. Po každém cvičení musíte svalům dopřát dostatečný prostor k regeneraci. K tomuto účelu je nejlepší využít příjemné prostředí infrasauny, kde se při nízké teplotě zapotíte natolik, že organismus spolu s tukovými buňkami vyplaví z těla i škodlivé toxiny. S nárůstem svalové hmoty se pak také zvyšují hodnoty bazálního metabolismu, čímž dosáhnete maximálního hubnoucího efektu. Naopak nedostatek spánku a stres dokážou hubnoucí procesy pěkně zablokovat.

Koupit dietu KetoMIX

Rychlost hubnutí v pase záleží mimo jiné i na výchozích hodnotách. Zhubnout pár špeků do plavek bude pro někoho rychlejší než se zbavit opravdu velkého břicha. Pokud chcete ale zhubnout, musíte začít hned. Věřte, že krok za krokem dojdete až k vytouženému cíli.  

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Tuk v oblasti břicha může ohrožovat vaše zdraví / foto: pixabay.com

Pás na hubnutí pro muže: Pomůže vyrýsovat břicho?

Muži jsou na tom s hubnutím daleko lépe než ženy. Když se rozhodnou, že shodí …

Napsat komentář