Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak shodit povánoční kila? Vsaďte na osvědčené tipy

Jak shodit povánoční kila? Vsaďte na osvědčené tipy

Vánoce jsou svátky klidu a rodinné pohody, spojené s tradičním hodováním. Tučné cukroví, smažený kapr, bramborový salát, vánočka, chlebíčky,… to je jen zlomek toho, co si právě v tomto období s chutí dopřejete. Mnoho lidí však s posledním kouskem novoročního dortu začíná pociťovat první změny na svém těle. Kalhoty jsou najednou příliš těsné a tuková pneumatika v pase začíná přetékat. Už jen letmý pohled do zrcadla vám naznačí, že je třeba s nezřízeným jídelníčkem přibrzdit, jinak se do letní dovolené nepoznáte. A tak se hubnutí často stane jedním z tradičních novoročních předsevzetí. Pokud to myslíte opravdu vážně, směle do toho. Abyste uspěli, musíte začít hned a nic neodkládat. Poslední zbytky cukroví nekompromisně vyhoďte, proveďte revizi lednice a její obsah zredukujte jen na zdravé potraviny. Kupte si permanentku do fitka a zorganizujte čas tak, abyste každý den alespoň půl hodiny věnovali cvičení. Budete-li důslední, za pár týdnů budou povánoční kila dole.  

Zdravé hubnutí odpovídá úbytku hmotnosti 0,5 - 1 kg týdně, jen tak si udržíte váhu natrvalo / foto: pixabay.com
Zdravé hubnutí odpovídá úbytku hmotnosti 0,5 – 1 kg týdně, jen tak si udržíte váhu natrvalo / foto: pixabay.com

 

Jak začít hubnout?

Pro hubnutí povánočních kil platí úplně stejná pravidla jako pro jakékoli jiné hubnutí během roku. Máte-li dostatečně silnou motivaci, proč chcete zhubnout, pak si musíte vytvořit určitý plán a udělat si v hubnutí systém. V prvé řadě si ujasněte, kolik chcete vlastně zhubnout a jakým způsobem toho dosáhnete. Každý redukční režim je postaven na dvou základních faktorech: racionálním jídelníčku a pohybu. Pokud vynecháte jeden z nich, jen stěží půjdou kila dolů. Lidé často chybují v tom, že se okamžitě po Vánocích vrhnou na nějakou rychlou redukční dietu. Krátkodobým omezením příjmu potravy si sice trávicí systém zatížený vánočním hodováním pěkně odpočine, ale nemůžete nechat organismus úplně vyhladovět. Pokud se po dietě opět vrátíte k obvyklému způsobu stravování, ručička na váze zase  povyskočí nahoru. Jak tomu předejít?

Víte, kolik kalorií byste měli přijmout za den, abyste hubli? To je individuální… Doporučený kalorický příjem závisí na několika faktorech: věku, pohlaví, váze, výšce a vaší aktivitě. Na množství spotřebovaných kalorií se podílí také to, zda na vašem těle více převažují svaly, které i v klidu spotřebují víc energie, a nebo tuková tkáň (ta sama o sobě nespotřebovává téměř žádnou energii). Avšak i při nízkém kalorickém příjmu je nutné tělu zajistit dostatek všech nezbytných živin.

Chcete-li opravdu zhubnout natrvalo a v létě být štíhlí jako proutek, musíte vsadit na dietu, která vás pozvolnou změnou stravovacích návyků dovede ke krásné postavě. Velmi účinná je v tomto směru proteinová dieta KetoMIX. Ta vás postupně naučí rozeznat nutričně hodnotné potraviny a připravovat z nich chutná jídla. Tím zabráníte nežádoucímu jo-jo efektu a svoji optimální váhu si udržíte natrvalo. Abyste hubli, nemusíte složitě počítat kalorie, stačí jen změnit skladbu stravy. Při hubnutí je velmi důležitý obsah bílkovin (proteinů) v každodenním jídelníčku a právě na tomto principu funguje dieta KetoMIX. Bílkoviny jsou důležité pro zachování svalové hmoty, která následně příznivě ovlivňuje hodnoty bazálního metabolismu. Čím více svalů na těle máte, tím také rychleji a efektivněji hubnete. Pokud po Vánocích vsadíte na dietu KetoMIX, pak vaše tělo začne hubnout samo od sebe a nemusíte ani vyvíjet žádnou fyzickou aktivitu. Zvýšený příjem bílkovin ve stravě vás zbaví pocitu hladu a neustálých chutí na sladké, a omezený příjem sacharidů donutí vaše tělo čerpat energii z uložených tukových zásob. KetoMIX neobsahuje ani lepek, což také výrazně přispívá k hubnutí břicha, kde se tuk zpravidla ukládá jako první.

TIP: V eshopu KetoMIX lze zakoupit rovnou celý redukční balíček odpovídající konkrétnímu úbytku hmotnosti, případně můžete jednotlivá jídla koupit i samostatně. Kromě toho máte neustále k dispozici bezplatné nutriční poradenství prostřednictvím online chatu nebo telefonu.

Co udělat dál, abyste se rychle zbavili přebytečných kil? Odpověď je jednoduchá, dodržujte veškeré zásady zdravého životního stylu. V prvé řadě si uvědomte, že na hubnutí se nejvíce podílí skladba stravy (80 %) a zbytek připadá na jakékoli fyzické aktivity. Jednoduše řečeno, podle toho, co jíte a jaký je váš denní režim, tak také vypadáte. Chcete vědět, co radí odborníci na rychlé snížení hmotnosti po Vánocích? Podívejte se:

 

Hubnutí povánočních kil může být velmi dobrou motivací k tomu, abyste zhubli jednou provždy a váhu si udrželi natrvalo. Příští Vánoce pak třeba pojmete mnohem zdravěji a místo pobytu na gauči s mísou cukroví si půjdete raději s radostí zalyžovat. Abyste ve vašem těle rychle nastartovali proces hubnutí, existuje několik tipů, které dokáží metabolismus rozproudit na plné obrátky a tím donutit tělo spalovat zásoby tuku.  

Nehladovte, ale jezte

Možná vám to bude znít jako paradox a obzvlášť po Vánocích, ale ke štíhlosti se musíte projíst. Hladovění nikam nevede. Samozřejmě, že ale velmi záleží na tom, co jíte. Zaměřit se musíte na kaloricky méně vydatnou stravu. Zapomeňte na bílé pečivo, tučná a smažená jídla, hamburgery, koláče, buchty, atd. a dbejte na pravidelnost v jídle. A začněte hned po ránu správnou snídaní. Určitě si vyberete z jednoduchých receptů na zdravou snídani při hubnutí, ať už ve sladké či slané formě. Přes den si jídlo rozdělte nejméně do 5 – 6 malých porcí s tím, že sacharidy v jídelníčku budou převládat hned po ránu a v dopoledních hodinách, a směrem k večeru bude stoupat množství bílkovin ve stravě. Pro zvýšení hodnot bazálního metabolismu může navíc přispět ještě druhá večeře, avšak pouze za předpokladu, že bude složena převážně z bílkovin. Úplně ideální je proteinový nápoj, případně si můžete dát misku tvarohu či řeckého jogurtu, ale bez ovoce. Pokud se navíc věnujete cvičení v podvečerních hodinách, je nezbytné dodat tělu bílkoviny jako poslední jídlo dne.

Naložte si pořádný kopec zeleniny

Zelenina má při hubnutí dost podstatný význam. Na rozdíl od ovoce jí můžete sníst kolik chcete a nepřiberete ani deko. Proto si naložte na talíř pořádnou porci a pusťte se do ní. Především listová zelenina je základem úspěšného hubnutí, jelikož obsahuje kromě vitamínů také velký podíl vlákniny. Ta skvěle prospívá trávicímu traktu a navozuje pocit sytosti. Ale zeleninu nemusíte konzumovat jen syrovou, i v tepelné úpravě je ideální přílohou s nízkou kalorickou hodnotou. A můžete si ji dopřát i k svačině. Kousek mrkve, papriky, okurky s tvarohovým dipem je určitě lepší než tradiční sladká tyčinka, která se na první pohled tváří, jak je zdravá.

Vynechte tučná jídla

Příliš mastná a tučná jídla jsou jednou z hlavních příčin nadměrné váhy a obezity. Proto se snažte vyhýbat živočišným tukům, a zaměřte se raději na zdravé rostlinné tuky. Olivový olej, řepkový, slunečnicový,… vaše tělo ocení podstatně více. Úplně se tukům ale nevyhýbejte, jelikož jejich přítomnost ve stravě podporuje vstřebatelnost některých živin, které by se jinak bez užitku vyloučily z těla ven. Hodnotným zdrojem tuků je třeba také avokádo nebo různé oříšky a semínka. I ty zařaďte pravidelně do jídelníčku.

Avokádo je dietní potravina a ideální zdroj zdravých tuků / foto: pixabay.com
Avokádo je dietní potravina a ideální zdroj zdravých tuků / foto: pixabay.com

 

Dodržujte pitný režim

Pravidelný pitný režim se dokáže také podílet na rychlosti metabolismu. Na sladké limonády ale úplně zapomeňte, nejlépe je pít obyčejnou neperlivou vodu. Vhodný je ale například i šálek zeleného čaje, který díky svému obsahu výživných látek umí hubnutí ještě více podpořit. Podporuje rychlejší vyplavení toxinů z těla a tím napomáhá hubnutí. Také zázvorový nebo skořicový čaj umí rozproudit metabolismus v těle.

TIP: Skvělým elixírem na hubnutí je voda s citronem. Když pravidelně hned po ránu vypijete sklenici vlažné vody se šťávou z poloviny citronu, nastartujete metabolismus na plné obrátky. Kromě toho citrony obsahují pektinovou vlákninu, která napomáhá správné funkci trávicího systému.

Cvičte a hýbejte se

Pokud zařadíte do redukčního režimu kromě zdravého jídelníčku také pravidelný pohyb a cvičení, celé hubnutí půjde podstatně rychleji. Dá se sice zhubnout i bez cvičení, ale pak musíte přijmout méně energie než spotřebujete. Když budete cvičit, nemusíte se tolik omezovat v jídle a zároveň se vám navýší objem svalové hmoty. To je přesně to, co pro efektivní hubnutí potřebujete. Svaly spotřebovávají energii i v klidu, takže hubnete i v době, kdy relaxujete. Dodáte-li současně tělu potřebnou denní dávku bílkovin, první viditelné výsledky v hubnutí na sebe nenechají dlouho čekat.

Koupit dietu KetoMIX

Na celkové snížení váhy je účinné zvolit jakoukoli aerobní fyzickou aktivitu, kterou budete vykonávat po dobu cca 40 minut. Ideální je svižná chůze, běh, plavání, jízda na kole nebo rotopedu, případně zumba, aerobic, apod. Naproti tomu posilovací trénink je zaměřen více na tvorbu svalové hmoty a pomáhá tvarovat postavu. Proto je vhodné vzájemně kombinovat aerobní a anaerobní aktivitu, aby nedocházelo k případným disproporcím. Dobrý je také kruhový trénink, ten pomůže spálit přebytečný tuk a současně si s ním zpevníte a vytvarujete postavu. Když zařadíte pravidelný pohyb na program dne budete nejen hubnout, ale díky zvýšené produkci endorfinů se budete cítit mnohem lépe. Pročistíte si hlavu od stresu a celkově prospějete svému zdraví. Kruhový trénink zvládnete v pohodě i doma: 

 

Povánoční euforie v hubnutí vás možná přiměje k tomu, abyste zbytečně nabrané kilogramy shodili co nejrychleji. Ale nenechte se unést a raději nikam nespěchejte. Ideální je hubnout rychlostí přibližně 0,5 – 1 kilogram týdně. Pokud totiž budete hubnout velmi rychle, pak se zvyšuje riziko, že úbytek váhy nebude trvalého charakteru. Někdy se také může stát, že začnete cvičit, upravíte jídelníček a výraznější efekt se dostaví až se zpožděním, třeba za dva či tři týdny. Proto rozhodně nic nevzdávejte hned po pár dnech a vytrvejte. Avšak pamatujte na to, že udržení optimální váhy vyžaduje zdravý životní styl.  

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Jakýkoli pobyt v přírodě vám jen prospěje / foto: pixabay.com

Hubnutí před porodem? To moc k sobě nepasuje

Těhotenství určitě není ta správná doba na to, abyste zhubly. Ovšem na druhou stranu vám …

Napsat komentář