Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 10 kg: Zdravě a bez jo-jo efektu

Jak zhubnout 10 kg: Zdravě a bez jo-jo efektu

Špeky se vám převalují na břiše a už ani nedopnete kalhoty? Než kupovat větší velikost, bude rozhodně lepší zhubnout. Prospějete svému zdraví nejen po fyzické stránce, ale i psychické. Dovedete si představit, jak stoupne vaše sebevědomí, až se za vámi bude okolí obdivně ohlížet? To je jistě dostačující důvod k tomu, abyste sen proměnili v realitu. Proto na nic nečekejte a začněte hubnout ještě dnes. Důležité je začít, mít pevnou vůli a vydržet. Ano, nebude to mnohdy lehké, čeká vás spoustu dřiny a odříkání, ale věřte, že to dokážete. Zhubli jiní, zhubnete taky. Jedině zdravý životní styl je jednoznačnou odpovědí na otázku, jak zhubnout 10 kg.  

Zdroj: Petr Kratochvil / PublicDomainPictures.net
Zdroj: Petr Kratochvil / PublicDomainPictures.net

Věřte sami sobě

Máte-li silnou motivaci a jste plni odhodlání pustit se do boje s tukem, pak musíte hlavně věřit sami sobě a nic nevzdávat hned po prvním neúspěchu. Nemůžete pár dnů sportovat, chroupat mrkev a očekávat, že je deset kilo okamžitě dole. Takto hubnutí nefunguje, právě naopak, chce to systém, usilovnou soustavnou práci a teprve poté docílíte kýženého výsledku. Musíte především zvolit nejlepší metodu, jak zhubnout 10 kg, aby se vaše vynaložená snaha nemíjela účinkem. Promyslete si svůj vlastní plán na hubnutí a nekompromisně jej dodržujte.

Dietám nevěřte, natrvalo nezhubnete

Chcete-li zhubnout, první co vás napadne je dieta. Jenomže s ní to není tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Každá dieta je určitým omezením v jídelníčku a pokud ji držíte dlouhodobě, začne se tělu nedostávat potřebných živin. Ano, je pravda, že dokáže na pár dnů zredukovat vaši hmotnost a vy se radujete, jak krásně ubývají centimetry v pase. Ale až s dietou skončíte a vrátíte se opět ke starým stravovacím zvyklostem, okamžitě váha vyletí nahoru a jste u jo-jo efektu. Dieta je vhodná leda tak v počáteční fázi hubnutí, ale od ní musíte přejít na zdravý způsob stravování, který vám optimální váhu udrží natrvalo.

Hubněte jídlem

Jídelníček je prostě základ, to je fakt, se kterým nic nenaděláte. Podle toho, jak se stravujete, tak taky vypadáte. Pokud jste zvyklí ráno nesnídat, energii načerpat hrnkem kávy, přes den do sebe kopnout sladkou tyčinku či malou svačinu ve fast fooodu, pak se nedivte, že se vám na těle usazuje tuk. Co má taky jiného váš organismus dělat, když doslova hladoví po živinách? Proto není možné do sebe jen tak něco naházet, vaše strava musí být dostatečně nutričně vyvážená a obsahovat veškeré živiny, tedy bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny a minerální látky. Když budete pravidelně jíst 5 – 6x denně, zhubnete. Ovšem nezáleží na kvantitě konzumovaného jídla, ale především na jeho kvalitě.

Co jíst, abyste zhubli:

  • ráno snídejte
  • zvyšte příjem kvalitních bílkovin (rostlinných i živočišných)
  • omezte jednoduché cukry ve stravě (sladkosti, bílé pečivo)
  • konzumujte převážně komplexní sacharidy (celozrnné pečivo, přílohy)
  • jezte více zeleniny než ovoce
  • sacharidové potraviny jezte v první části dne
  • k večeři si dopřejte co nejvíce bílkovin
  • nezapomínejte na vlákninu
  • dbejte na pitný režim (slazené nápoje úplně vyřaďte)

Musíte se hýbat a cvičit

Na hubnutí vám jenom nízkokalorická strava nepomůže. Pohyb a racionální jídelníček jsou prostě spojené nádoby. Navíc pohyb je pro člověka úplně přirozená věc, nejenže vás posílí fyzicky, ale také krásně pročistí hlavu, proto je velmi účinným prostředkem na jakýkoli stres. Pro hubnutí je ideální taková pohybová aktivita, při níž dochází k aerobnímu spalování tuků. Jedná se o různé sporty prováděné při nízké zátěži (tělo nepociťuje kyslíkový dluh), které podporují činnost celého kardiovaskulárního systému. Můžete chodit běhat, plavat, jezdit na kole, bruslit, zajít na aerobic do fitka, pilates, atd. Jednotlivé aktivity mezi sebou střídejte a každý den minimálně 30 minut věnujte sportu. Naopak při intenzivním silovém tréninku tělo jako prvotní zdroj energie čerpá cukry a ne tuky, proto tento druh pohybu je vhodný na konečné vytvarování určitých částí těla.

Jedna dobrá rada na závěr: nevažte se každý den. Stačí jednou týdně, ve stejnou dobu. Dosažené výsledky si zapisujte a zpětně vyhodnoťte uplynulé dny. Lépe tak odhalíte, co je příčinou případného dílčího neúspěchu. Hlavně mějte pevnou vůli a nic dopředu nevzdávejte! S trochou snahy za pár týdnů skutečně 10 kg zhubnete.

NATURHOUSE

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Jak zhubnout paže? Chce to správné cviky!

Povislé paže mohou působit stejně nevzhledně jako silné ruce zápasníka sumo. S přibývajícím věkem svaly …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *