Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 10 kilo za měsíc: Čím efektivně spálit tuky?

Jak zhubnout 10 kilo za měsíc: Čím efektivně spálit tuky?

Pustit se do boje se 10-ti kilogramovou nadváhou vyžaduje značnou dávku odhodlání a pevné vůle. Jste na vše připraveni? Jen tak z ničeho nic nezhubnete, čeká vás období těžké dřiny a odříkání. Žádná zaručená dieta ani zázračná pilulka vám nepomůže natrvalo zhubnout, pouze kombinace pohybu a zdravé stravy vás zcela jistě dovede k vysněnému cíli. Pokud přemýšlíte o tom, jak zhubnout 10 kilo za měsíc, pak počítejte s tím, že to opravdu jednoduché nebude. Optimální váhový úbytek při zdravém hubnutí se pohybuje v rozmezí 1- 2 kilogramy za týden. Chcete-li tedy zhubnout 10 kilo za měsíc, musíte zvolit nejúčinnější strategii a stanovit si přesný plán.

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Je možné shodit 10 kilo za měsíc?

Nejprve si uvědomte, že každý člověk je jiný, někdo hubne rychle, někdo pomaleji, avšak každý při troše snahy dokáže zhubnout. Ovšem to, co funguje na jednoho, neplatí na druhého. Proto je důležité nejen zvolit nejefektivnější metodu, jak zhubnout 10 kilo za měsíc, ale musíte se rovněž řídit signály vlastního těla a sami rozpoznat, co mu prospívá a co naopak ne. Ono je také rozdíl, jestli chcete shodit 10 kilo tuku při aktuální váze 150 kg a nebo třeba jen 60 kg. Přestože je rychlost hubnutí pro vás prioritou, raději nikam nespěchejte. I když je možné během měsíce spálit 10 kilo tuku, pomalým tempem dosáhnete daleko více. Vaše tělo se s novými změnami snáze vyrovná a vy se budete cítit více v pohodě a plni životní energie.  

Nehladovte, ale jezte 5x denně

Jestliže máte o několik kilogramů více, než by se vám líbilo a tukové polštářky nepěkně deformují vaši postavu, pak hledejte hlavní příčinu ve způsobu života, jaký vedete. Nezdravá strava, samá tučná kalorická jídla a omezený pohyb se na těle vždycky negativně projeví. Tohle vše musíte změnit a řídit se zásadami zdravého životního stylu.

Hubnout neznamená hladovět, právě naopak, k hubnutí se musíte projíst. Hladovkou tělo strádá, dochází mu životně důležité živiny, následkem čehož ani vy nemůžete mít dostatek energie, jste malátní a unavení. Toto trápení nikam nevede, nehledě na to, že věčně hladovět stejně nemůžete. Jakmile však začnete jíst, tělo si pro jistotu po špatných zkušenostech bude vytvářet tukové zásoby, aby bylo lépe připraveno na další krizové období. Na hubnutí musíte jinak.

Abyste hubli, musíte jíst, pravidelně, každé 2 – 3 hodiny si dejte malou porci jídla. Váš jídelníček musí být nutričně vyvážený, tedy mít dostatek všech živin – sacharidů, bílkovin a tuků. Sacharidové potraviny konzumujte spíš v první části dne a k večeru jejich příjem snižujte oproti potravinám s obsahem bílkovin. Celkově při hubnutí zvyšte ve stravě příjem kvalitních bílkovin a omezte jednoduché cukry, bílé pečivo, nezdravé tuky. Začněte hned ráno snídaní, která by měla obsahovat sacharidové potraviny (celozrnné pečivo, ovesné vločky, cereálie) s trochou bílkovin (vejce, drůbeží šunka, sýr, jogurt). Pořádná snídaně dokáže výrazně omezit večerní nezvladatelné chutě na cokoli a uchrání vás před nočními nájezdy na lednici. Každé jídlo doplňte pořádnou porcí zeleniny a nezapomínejte ani na ovoce. Také slazené nápoje, limonády rozhodně do zdravého jídelníčku nepatří, pijte obyčejnou neperlivou vodu, zelený nebo bylinkový čaj.

Shodit 10 kilo bez cvičení? To nepůjde!

Pokud chcete zhubnout 10 kilo za měsíc, musíte se pustit do cvičení a zvolit vhodnou pohybovou aktivitu. Vždyť jenom hodinou běhání, při rychlosti 10 km za hodinu, dokážete shodit 400 – 600 kcal a třeba hodinovou svižnou chůzí spálíte 300 – 500 kcal. Není až tak podstatné, jaký druh sportu si vyberete. Každý den se můžete věnovat něčemu jinému, ovšem minimálně po dobu 30-ti minut.

Nejvhodnější fyzickou aktivitou, která efektivně spaluje tuky, je aerobní cvičení. Při něm se vaše tepová frekvence nachází v rozmezí 60 – 70 % maximální tepové frekvence a organismus nepociťuje kyslíkový dluh. Vhodnou volbou jsou všechny běžné druhy sportu jako je běh, plavání, jízda na kole, rotopedu, cvičení ve fitku, rychlá svižná chůze, atd. Jakmile se budete blížit k vysněné váze, začněte i posilovat, abyste vytvarovali tělo a měli krásnou štíhlou postavu.  

Shodit skutečně 10 kilo tuku za měsíc není vůbec snadné. Pokud se vám nebude dařit dle vašich představ, rozhodně nic nevzdávejte a obraťte se raději na odborníky v nutriční poradně. Společně s vámi naleznou optimální řešení a navrhnou individuální hubnoucí plán.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nedaří se nabrat svaly? Zde jsou možné příčiny!

Jste v posilovně jako doma, denně spořádáte velké dávky bílkovin, a přesto svaly nerostou? Důvodů, …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *