Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 10kg za měsíc? Stačí mít systém

Jak zhubnout 10kg za měsíc? Stačí mít systém

Hubnutí samo o sobě není jen tak, zvlášť pokud nemáte žádné zkušenosti. Žádný zaručený recept vám nikde nikdo nedá, na každého funguje něco jiného, a tak vůbec nejlepší ze všeho je poslouchat signály vlastního těla. Hledáte-li osvědčený způsob, jak zhubnout 10kg za měsíc, pak se řiďte především zdravým rozumem. Hubnutí není o dietě ani hladovce, to je jen klam. Pravé kouzlo hubnutí spočívá ve zdravém životním stylu, přesněji řečeno plnohodnotném nutričně vyváženém jídelníčku a přiměřeném pohybu. Pokud skloubíte obojí dohromady a sami poznáte, jak a na co vaše tělo reaguje, máte vyhráno. Jak toho dosáhnout? Chce to vhodnou strategii a především systém.

Zdroj: Serge Bertasius Photography / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: Serge Bertasius Photography / FreeDigitalPhotos.net

Hubnout začněte hned

Jestliže jste nespokojeni s vlastní postavou, nic nevyřešíte tím, že budete neustále o hubnutí přemýšlet. Hledání neustálých výmluv proč to nejde zrovna dnes k ničemu nevede. Opravdu chcete zhubnout? Začněte hned. Srovnejte myšlenky v hlavě, stanovte si svůj cíl a pojďte do toho. Nejprve se podívejte na osvědčené způsoby, jak zhubnout 10kg za měsíc a promyslete si, jak bude nově vypadat váš denní program. Kromě nezbytných pracovních povinností si musíte udělat čas nejen na jídlo, ale i na sport. Úplně změnit veškeré dosavadní stravovací návyky, které se bohužel do značné míry podílí na vaší současné nadváze. Máte-li ve všem jasno, pak už stačí jen nic nevzdávat a nekompromisně jít za svým snem.

Jak upravit jídelníček a zhubnout 10 kg

Chcete-li začít hubnout, budete muset v prvé řadě upravit jídelníček a úplně změnit způsob stravování. Hodně důležité je dodržovat pravidelnost v jídle, jíst minimálně 5x denně a nijak se neodbývat. Každá porce jídla musí obsahovat veškeré živiny, tedy bílkoviny, tuky, sacharidy, včetně nezbytných vitamínů a minerálních látek. Ovšem je nutné zaměřit se na kaloricky méně vydatnou stravu, která omezí váš denní energetický příjem.

Z jídelníčku je nutné vyřadit veškeré sladkosti, tučná jídla, smažené pokrmy, bílé pečivo, slazené nápoje, alkohol a nahradit je potravinami s vyšší nutriční hodnotou, které vaše tělo efektivně zužitkuje.

Při hubnutí zvyšte obsah bílkovin ve stravě, dokážou zasytit a výraznou mírou se podílí na rychlosti metabolismu. Ty mohou být jak živočišného (vejce, drůbeží maso, mléčné výrobky,…), tak i rostlinného (sója, luštěniny, tofu, tempeh,…) původu. Kombinujte je s potravinami s obsahem komplexních sacharidů (celozrnné pečivo, cereální výrobky, těstoviny, rýže,…). Nevynechávejte ani zdravé tuky, jelikož pro správné fungování organismu jsou naprosto nezbytné. Ke každému jídlu si dopřejte pořádný kopec zeleniny, je významným zdrojem vlákniny a nepřiberete po ní ani deko.

Nezapomínejte na pitný režim. Pijte obyčejnou neperlivou vodu a zelený čaj (můžete ho vychladit a popíjet během dne). Dostatečný příjem tekutin podporuje příznivě metabolické procesy v těle a detoxikuje organismus od škodlivých látek.

Bez cvičení nezhubnete

I když značně snížíte kalorický příjem, bude pro vás daleko efektivnější, pokud hubnutí podpoříte také pohybem. Budete-li cvičit, budete hubnout rychleji a účinněji. Přitom se nemusíte potit jenom ve fitku, na spalování tuků je ideální jakákoli aerobní fyzická aktivita. Tedy běh, jízda na kole, rotopedu, plavání, svižná chůze, prostě cokoli, co provádíte s menší intenzitou delší dobu (minimálně 30 minut). Jestliže se však zaměříte pouze na posilovací cviky, dejte pozor. Při vysoké intenzivní zátěži dochází k tvorbě svalové hmoty, avšak tuková tkáň zůstává zpravidla nedotčena. Proto je vhodnější kombinovat obě činnosti dohromady. Cvičte každý den a jednotlivé aktivity mezi sebou střídejte.

Pokud chcete opravdu zhubnout a cítit se lépe ve vlastním těle, nic nevzdávejte předem. Nenechte se odradit případnými dílčími neúspěchy. V případě, že vám bude připadat, že se snažíte zbytečně, raději se obraťte na odborníky v nutriční poradně. Společně odhalíte jádro problému a naleznete řešení.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: everydayplus / FreeDigitalPhotos.net

Proteinový nápoj pro úspěšné hubnutí

Zvýšený příjem bílkovin neboli proteinů je pro efektivní hubnutí a zpevňování těla naprostý základ. Bez …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *