Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 3 kila: Do konce týdne nebo za měsíc?

Jak zhubnout 3 kila: Do konce týdne nebo za měsíc?

Hubnutí několika kilogramů by mělo být o něco jednodušší než snižování velké nadváhy, ovšem za předpokladu, že zvolíte správnou metodu. V opačném případě neshodíte ani deko a nebo následkem jo-jo efektu přiberete ještě další kila navíc. Pokud hledáte účinnou metodu, jak zhubnout 3 kila za měsíc, pak máte poměrně dost času na to, abyste zhubli zdravým způsobem, tedy kombinací zdravého jídelníčku a vhodného pohybu. Chcete-li zhubnout 3 kila za týden, musíte se zaměřit především na jídelníček, ovšem v tomto případě hrozí reálná šance, že se ztracené kilogramy po týdnu vrátí zpět. Podle nutričních poradců by ideální hubnutí mělo představovat přibližně kilogramový úbytek na váze týdně.

Zdroj: mikumistock / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: mikumistock / FreeDigitalPhotos.net

Začněte hubnout

Jestliže jste pevně rozhodnuti, že zhubnete a trápí vás jen tři kila navíc, máte reálnou šanci na úspěch. Při hubnutí určitě není kam spěchat a pamatujte, že pomalými kroky dosáhnete daleko víc, než krátkodobou dietou. Abyste začali hubnout, musíte v prvé řadě zvolit účinnou strategii, která vám nejen řekne, jak zhubnout 10 kilo, ale ukáže vám také správnou cestu, jak zhubnout 3 kila. Každé hubnutí vyžaduje přesný plán a systém, pevnou vůli a spoustu odříkání. Připravte se na to, že bez sebemenší snahy prostě nezhubnete. Zdravý životní styl je jediným receptem na trvalé udržení optimální váhy.

Jak zhubnout 3 kila za týden?

Máte-li na zhubnutí opravdu tak málo času, pak vám nezbývá nic jiného, než razantně omezit jídelníček. Ovšem na extrémní hladovku rovnou zapomeňte, ta udělá spíš více škody než užitku a ještě dlouho po ní se bude vaše tělo opět vracet do normálu. Hladovkou organismus strádá nedostatkem živin, chybí mu energie, cítíte se vyčerpaní a unavení. Jakmile ji jednoho dne ukončíte, vezmete lednici útokem a tukové polštářky se opět začnou střádat ve vašem těle.

Jediným možným řešením, jak zhubnout 3 kila za týden, je drastické omezení denního kalorického příjmu, který je nutné snížit asi o 30 %. Sáhnout rovnou po nějaké zaručené dietě není zrovna ideální, jelikož jednostranné složení stravy nedokáže tělu dodat všechny nezbytné živiny (bílkoviny, tuky, sacharidy).

Při rychlé redukci hmotnosti dochází zejména k odvodnění organismu a zmenšení objemu svalové hmoty, tuková tkáň zůstává zpravidla netknuta.

Základem jídelníčku po dobu redukčního režimu by měla být zelenina a ovoce. Zelenina má totiž oproti jiným potravinám nejméně kalorií, a tak po ní nepřiberete ani deko. Zaměřte se na druhy bohaté na vlákninu, brokolici, špenát, mrkev, kapustu, listovou zeleninu. Konzumovat ji můžete jak syrovou, tak i tepelně upravenou, nejlépe v páře. Zvýšený příjem bílkovin za současného omezení sacharidové složky ve stravě způsobí v těle metabolické jevy, které se příznivě podílí na hubnutí.

Rychlým snížením hmotnosti o několik kilogramů za týden vám sice na pár dnů splaskne břicho, ale jakmile se vrátíte zpět ke starým stravovacím zvyklostem, dostaví se tolik obávaný jo-jo efekt. Proto by po dosažení optimální váhy měl následovat pozvolný přechod na trvalý zdravý jídelníček.

Jak zhubnout 3 kila za měsíc?

Máte-li na hubnutí celý měsíc a nikam nespěcháte, každý odborník na zdravý životní styl by z vás měl jen samou radost. Měsíc je dostatečně dlouhá doba na to, abyste v pohodě a bez problému zhubli necelé kilo týdně a váhu si natrvalo udrželi. Mírné omezení kalorií, přiměřený pohyb a žádné trápení s dietou je jednoznačnou odpovědí na otázku, jak zhubnout 3 kila.

Abyste začali hubnout je nutné všemi možnými způsoby rozproudit v těle metabolismus na plné obrátky. Toho docílíte jak samotnou úpravou stravy, tak i pohybem. Musíte jíst pravidelně, nejlépe 6x denně a s každou porcí jídla dodat tělu vyvážený podíl všech makroživin. Dejte si záležet už na snídani, která dokáže ovlivnit celodenní skladbu jídelníčku. Při hubnutí je velmi důležité zvýšit příjem bílkovin (drůbeží maso, vejce, luštěniny, sója) a kombinovat je s potravinami s obsahem komplexních sacharidů. Ty dodají tělu energii a zasytí vás na dlouhou dobu. Nevynechávejte ani zdravé tuky a dodržujte pitný režim. Jezte hodně zeleniny, a ovoce si dopřejte spíš v dopoledních hodinách. Sacharidové potraviny konzumujte převážně v první části dne a k večeru jejich poměr snižujte oproti bílkovinné složce.

Na redukci váhy o 3 kila by mělo stačit každý den snížit energetický příjem asi o 700 kcal. Pokud během redukčního režimu budete také cvičit, postačí snížení denního kalorického příjmu asi jen o 500 kcal, což odpovídá cca 20% vašeho běžného jídelníčku.

Hubnutí podpořte cvičením

Pro rychlé hubnutí v řádu několika dnů nemá cvičení poměrně žádný význam, jelikož jeho efekt se vždy projeví až v delším časovém horizontu. Avšak při hubnutí jde zdravá strava a pohyb spolu ruku v ruce, jedno bez druhého se jen stěží obejde. Proto je nutné pohyb zařadit jako automatickou součást redukčního režimu a zvolit vhodnou pohybovou aktivitu, která se podílí na spalování tuků. Tou je jakékoli aerobní cvičení, jež podporuje činnost celého kardiovaskulárního systému. Můžete si vybrat cokoli, co vás bude bavit. Ideálním sportem na hubnutí je například běh, jízda na kole, plavání nebo jen obyčejná svižná chůze.

Zkuste chodit více pěšky, každý den alespoň hodinu. Pokud ujdete za den minimálně 10 000 kroků, velmi tím svému tělu prospějete. Ale nechoďte jen po rovině, choďte do kopce, z kopce, svižnou chůzí. V závislosti na terénu, rychlosti a vaší váze spálíte 200 – 400 kcal.

Je-li vaším přáním skutečně zhubnout, nikdy nikam nespěchejte a řiďte se signály vlastního těla. Každý člověk hubne jinak, a tak co funguje na jednoho, neplatí na druhého. Pokud byste nabyli dojmu, že se vaše snaha míjí účinkem, neváhejte a obraťte se na nejbližší nutriční poradnu v okolí.

KetoFit

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net

Paleo strava jako nový životní styl

Říká vám něco pojem paleo dieta? Možná jste už o ní někde slyšeli v souvislosti …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *