Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 5 kg úplně v pohodě a bez rizika

Jak zhubnout 5 kg úplně v pohodě a bez rizika

Jste nespokojeni se svým vzhledem natolik, že vážně uvažujete o zhubnutí minimálně 5 kg? Máte-li dostatečně silnou motivaci, pak nic neodkládejte a začněte hned. Promyslete si v hlavě jasný plán, stanovte pravidla a pusťte se do toho. Nemarněte zbytečně čas, vaše tělo nezhubne ze dne na den, stejně jako jste svoji nadváhu nezískali přes noc. Připravte se na náročné období, kdy budete bojovat sami se sebou, ale pokud to zvládnete a vše překonáte, získá váš život úplně jiný rozměr. Zdravá strava a pohyb je jediný účinný způsob, jak zhubnout 5 kg. Tak pojďte do toho a začněte zavádět nové změny do života.

Zdroj: nixxphotography / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nixxphotography / FreeDigitalPhotos.net

Chci zhubnout, ale jak na to?

Chcete-li opravdu zhubnout jednou provždy a natrvalo, pak jednoduše řečeno musíte úplně změnit veškeré dosavadní životní návyky, které by mohly být příčinou vaší nadváhy. Pokud jste zabrzdili včas a řešíte jen problém, jak zhubnout 5 kg, jste na tom ještě dobře. Představte si, že by se váš život dál ubíral ještě několik let stejným směrem jako doposud, vaše hmotnost by nenápadně stoupala nahoru a najednou byste stáli před překážkou, jak zhubnout 10 kilo. I když na druhou stranu, ať už hubnete pár kilo do plavek a nebo chcete zvítězit nad velkou obezitou, pořád existuje spoustu stejně efektivních metod, jak toho dosáhnout. Ovšem důležité je chtít.

První změna – úprava stravy

V prvé řadě se musíte zaměřit na svůj jídelníček a zcela přehodnotit skladbu stravy. Mnoho lidí chybuje často v tom, že začne omezovat množství jídla, doslova hladoví a domnívají se, že jeden salát k večeři je dostačující. Kdepak, takto nezhubnete, to je špatně. K hubnutí se musíte projíst, dodat tělu v pravidelných intervalech veškeré živiny, aby nemělo nejmenší důvod cokoli ukládat do tukových zásob. Jak zhubnout 5 kg a přitom neohrozit svoje zdraví?

Každé ráno začněte snídaní, opravdu je nejdůležitějším jídlem dne. Díky kvalitní snídani vás nebude přepadávat během dne hlad a lépe odoláte chutím na sladké. Snídaně by měla obsahovat sacharidy, které vám dodají potřebnou energii (celozrnné pečivo, ovesné vločky, atd.), v kombinaci s vyšším množstvím bílkovin (jogurt, kefír, vejce, šunka, sýr, atd.).

Z celodenního jídelníčku musíte vyloučit převážně tučná a sladká jídla, bílé pečivo, alkoholické a slazené nápoje. Jíst musíte pravidelně co 2 – 3 hodiny, s blížícím se večerem omezujte příjem sacharidových potravin a zaměřte se více na bílkovinová jídla. Nezapomínejte na dostatek zeleniny, nemusí být jen syrová, třeba i v tepelné úpravě a ovoce konzumujte převážně v dopoledních hodinách.

Váš kalorický denní příjem by se měl pohybovat v rozmezí 5 000 – 6 000 kJ denně. Záleží také na tom, kolik energie vydáte při sportu.

Nastartujte metabolismus

Rychlost metabolismu je při hubnutí dost zásadní věc, abyste hubli, musí šlapat na plné obrátky jako hodinky. Už jen to, že ráno vynecháte snídani a jíte až oběd, zpomalí váš metabolismus skoro o polovinu.

Čím rozpohybovat metabolismus a urychlit tak spalování tuků?

  • ráno na lačno vypijte sklenici vlažné vody s citronem
  • denně snídejte
  • myslete na pravidelnou stravu
  • jezte denně alespoň 25 g vlákniny
  • pijte zelený čaj
  • dbejte na dostatečnou fyzickou aktivitu
  • relaxujte, odpočívejte a vyhýbejte se stresu
  • používejte koření do jídla – pepř, chilli papričky, zázvor, skořici
  • vyvarujte se pití alkoholu

Zaměřte se na kardio cvičení

Pouhou úpravou jídelníčku rychlého hubnutí nikdy nedocílíte, je nutné je podpořit také pohybem. Velmi účinným prostředkem je aerobní cvičení, které je zaměřené na celý kardiovaskulární systém. Můžete běhat, plavat, jezdit na kole nebo si dát kardio program v posilovně, to je celkem jedno. Při tomto druhu cvičení se pořádně zapotíte a vaše tělo spaluje přebytečné tukové zásoby. Kdybyste jenom posilovali, nikdy nezhubnete. Právě naopak, nárůstem další svalové hmoty se vaše hmotnost může paradoxně zvýšit. Proto je velmi dobré při hubnutí zkombinovat kardio cvičení s posilovacími cviky, které slouží především ke konečnému vymodelování krásné postavy.

Věřte si a nic nevzdávejte!

Hubnutí chce tvrdou dřinu a odříkání, to vám řekne každý, kdo si touto strastiplnou cestou sám prošel. Samozřejmě, že dříve nebo později se dostaví krize. Je to těžké, k snídani nejsou koblihy, oběd není ve fast foodu a večer u televize nechroupáte svůj oblíbený pytlík chipsů. Avšak, jedna dobrá rada by tu byla: i když jednou selžete, porušíte pravidla a s chutí se večer pustíte do dortíku z ledničky, nikdy nad sebou nelámejte hůl. Pokračujte dál ve svém snažení jakoby se nic nestalo, nejste robot, jste člověk a ten prostě chybuje.

Pamatujte si, že jednodenní obžerství z vás cvalíka neudělá. Abyste přibrali jeden kilogram tuku, museli byste přijmout 25 000 kJ nad denní limit. Tato hodnota odpovídá asi pěti balením chipsů. Vážně myslíte, že tolik zvládnete sníst?

Pokud se postupně, po malých krocích dokážete dopracovat ke zdravému životnímu stylu, vyhrajete a zhubnete. Není kam spěchat, stačí jen chtít.  

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: everydayplus / FreeDigitalPhotos.net

Proteinový nápoj pro úspěšné hubnutí

Zvýšený příjem bílkovin neboli proteinů je pro efektivní hubnutí a zpevňování těla naprostý základ. Bez …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *