Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout bez zmenšení prsou: Rady pro pevný dekolt

Jak zhubnout bez zmenšení prsou: Rady pro pevný dekolt

Většina lidí při hubnutí řeší břicho, boky nebo případně stehna. Ženy mají ale jedno citlivé místo – prsa. Pokud chtějí zmenšit rozměr v pase, rozhodně ne v horní polovině těla. Obzvlášť v případě, kdy příroda nebyla dvakrát moc štědrá a příliš je neobdařila. Právě naopak, ženy usilují nejen o pevné pozadí, ale i dekolt. Pokud se podaří zvětšit jeho objem, berou to jako vítaný bonus navíc. Jak to ale zařídit, abyste efektivně vytvarovaly své tělo? Měly vosí pas, ladné boky a přitom zachovaly velikost dekoltu? Kouzelné rady bohužel neexistují. Když už totiž tělo hubne, tak vždy jako celek. Dál vše záleží na vaší genetice, jaké partie budou hubnout napřed a rychleji, které pomaleji a až v poslední fázi. Jestliže jako první ubývá na objemu váš dekolt, nemá smysl se tím trápit, stejně to nezměníte. Avšak vhodným cvičením můžete výrazně podpořit spalování tuku v jiné oblasti těla a tím lépe vytvarovat svoji štíhlou postavu.

U většiny žen tělo začíná splaovat tuky z horní poloviny těla / foto: pixabay.com
U většiny žen tělo začíná splaovat tuky z horní poloviny těla / foto: pixabay.com

 

Budujte svaly, spálíte tuky

Jestliže donutíte organismus hubnout, obvykle začne nejprve spalovat zásoby tuku v horní polovině těla, protože zde nachází snadno využitelný zdroj energie. Často se tak stává, že kromě obličeje, ramen a rukou zhubnete hlavně na prsou. Prsa jsou totiž díky své žlázové tkáni nejlépe prokrvenou tukovou tkání. Když potom chcete vytvarovat postavu cvičením a sportujete, tuky ve spodní části těla zůstávají. Co s tím?

Aby tělo skutečně hublo, musíte se zaměřit na budování svalové hmoty. Platí jedna zásada: čím více svalů máte, tím také lépe a efektivněji hubnete. A právě z toho má mnoho žen obavy. Bojí se, že jim narostou svaly a budou vypadat jak kulturistky. Takové obavy ale nejsou na místě. Svaly potřebují ke své činnosti spoustu energie a pokud se jim nedostává, berou si ji z uložených zásob tuku. Výrazně se také podílí na příznivých hodnotách bazálního metabolismu, to znamená, že spalujete i v době, kdy se nevěnujete žádné fyzické aktivitě a relaxujete. Tvorbu svalové hmoty podpoříte jednak správným cvičením a jednak nutričně vyváženým jídelníčkem.

Skladba stravy ovlivňuje hubnutí

Chcete-li hubnout efektivně, aby se vaše vynaložená snaha nemíjela účinkem, určitě bude dobré redukční program založit nejen na přiměřené fyzické aktivitě, ale i na vhodně upraveném jídelníčku. Skladba stravy se totiž na hubnutí podílí také největší možnou mírou. Nejde o to, abyste razantně omezily příjem kalorií, který stejně bude mít za následek jo-jo efekt, ale důležité je konzumovat nutričně hodnotnou stravu. Upravený jídelníček musí mít dokonale vyvážený poměr všech životně důležitých živin (bílkovin, sacharidů tuků, vitamínů, minerálních látek), čímž dosáhnete toho, že vaše tělo nebude nijak strádat a současně bude využívat energii z uložených tukových zásob. S tím vám může pomoci například proteinová dieta KetoMIX, která je odborně sestavena výživovými poradci. Přitom se nejedná o žádné chemické koktejly, kdepak, KetoMIX je úplně jiný. Neobsahuje lepek, žádná éčka, konzervanty a k jeho přípravě nepotřebujete ani mléko. Pochutnat si lze mimo jiné na teplé polévce, omeletě nebo kousku čokolády. A kromě toho si denně dopřejete další jídla připravená z běžných surovin, jen s větším obsahem bílkovin. To znamená, že nehladovíte a postupně se naučíte stravovat zdravěji. Současně získáte spoustu rad a doporučení, a tím pádem budete vědět, jak na to.  

TIP: V eshopu KetoMIX si můžete podle toho, kolik chcete konkrétně zhubnout, zakoupit celý redukční balíček. Nemusíte se obávat jo-jo efektu a už vůbec ne, že se vám jednotlivá jídla přejí. Na výběr máte spoustu chuťových variant od ovoce, kávy až po sýr a zeleninu.

Jak zpevnit oblast hrudníku?

Pokud se snažíte shodit nějaká ta kila navíc a chcete velmi brzy dosáhnout v hubnutí dobrých výsledků, pak by se středem pozornosti kromě jídelníčku měl stát také pohyb. Zvolit můžete jakoukoli sportovní aktivitu, ale větší účinky bude mít, když budete vzájemně kombinovat kardio cvičení s posilovacími cviky. Tepovou frekvenci musíte udržovat v zóně spalování tuků a přiměřeně zatížit svaly, aby došlo k většímu energetickému výdeji. Jedním z triků, kdy o plná prsa při hubnutí nepřijdete, je cvičení určené na budování objemu prsních svalů.

Posilováním zádových svalů pocítíte změnu právě v dekoltu / foto: pixabay.com
Posilováním zádových svalů pocítíte změnu právě v dekoltu / foto: pixabay.com

 

Jestliže vaše tělo reaguje na hubnutí úbytkem svalové tkáně v oblasti hrudníku, v důsledku čehož se vám zmenšují prsa, pak tuto skutečnost jen stěží ovlivníte. Můžete však využít jednu z mála možností a zaměřit se na celkové zpevnění horní části těla. Když budete důsledně posilovat zádové svaly, které jsou protilehlé břichu a prsním svalům, docílíte lepšího držení těla. Prsa sice možná budou menší, ale díky lepšímu postoji budou vzhlednější a pevnější, a jejich velikost tak zanikne.

Co s tukem v dolní polovině těla?

Určitě není vašim cílem vypadat jako hruška, kdy v dolní polovině těla zůstávají nedotčené zásoby tuku a při veškeré snaze s nimi ne a ne hnout. V případě, že je vaše tělo geneticky kódováno k hubnutí od pasu nahoru, taková postava ještě více zvýrazní menší prsa. Avšak i tady existuje řešení. Chce to jen provádět ty správné cviky, pak se pro vás ploché břicho a pevnější pozadí stanou skutečností.

Chcete-li shodit přibližně deset kilo, věnujte 20 – 30 minut aerobní aktivitě a 40 minut posilování. Ideálně třikrát týdně.

Pro redukci tuku v oblasti boků, břicha, stehen a hýždí je nejlepší obyčejná svižná chůze. Ta dokáže zapojit do činnosti veškeré svaly dolní poloviny těla a díky tomu dojde k většímu úbytku tukové tkáně právě v těchto partiích. Ještě větších a efektivnějších účinků lze dosáhnout, pokud využijete “chůzi v podtlaku”. To lze provést kdekoli v bazénu, kde budete jednoduše šlapat vodu. Podtlakem se totiž aktivuje nejen metabolismus tuků, ale také lymfatický systém, který zajišťuje odvádění metabolických zplodin. Pokud nejste s vodou kamarádi, můžete zkusit také trenažer chůze VacuShape. Ten pracuje na stejném principu, jen jste prostě v suchu. O prokrvení dolních partií se postará vakuová kabina s řízeným podtlakem a aerobní pohyb chůze. Kromě toho, že pomáhá formovat postavu, odstraňuje i celulitidu.

Dalším dobrým pomocníkem může být třeba kolo. Nemusíte hned lámat rekordy na cyklotrase, stačí hodinová projížďka někde v přírodě. Dáváte-li přednost fitness centru, dejte si lekci spinningu, případně jeho vodní variantě aquaspinningu. V podstatě je to to samé, jen kola jsou umístěna v bazénu ve vodě. Při šlapání tak musíte počítat i s odporem vody. Oproti ježdění na suchu to má však jednu výhodu. Voda má navíc masážní účinek a klouby nedostávají tak moc zabrat.  

5 tipů, jak si zachovat krásná prsa i během hubnutí:

  • pořiďte si správně padnoucí podprsenku
  • spěte v podprsence (použijte měkkou bez kostic)
  • pokožku prsou udržujte neustále hydratovanou (mažte hydratačním tělovým krémem ráno i večer)
  • při sprchování využijte proud chladné vody
  • při sportu použijte padnoucí sportovní podprsenku

Koupit dietu KetoMIX

Jestliže usilujete o větší redukci hmotnosti, musíte již dopředu počítat se změnou postavy. Během hubnutí dochází k úbytku tuku na celém povrchu těla, což se samozřejmě projeví také v oblasti hrudníku. Spoustu žen ale i za cenu zmenšení prsou získá zhubnutím daleko větší sebevědomí, než když měly velkou nadváhu.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Infrasauna má při nižší teplotě vyšší účinky na hubnutí / foto: pixabay.com

Hubnutí v infrasauně: Rychlá terapie na dosažení ideální váhy

O tom, že má sauna řadu pozitivních účinků na zdraví, jistě není pochyb. Slouží jako …

Napsat komentář