Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout břicho po císařském řezu: Rychlý návrat do kondice

Jak zhubnout břicho po císařském řezu: Rychlý návrat do kondice

Narodilo se vám zdravé, krásné dítě a jediné co vás zaskočilo je vaše postava? Připadá vám, že vypadáte úplně jinak než před porodem? Není se co divit, těhotenství a porod opravdu tak trochu změní postavu, rozšíří boky, zvětší břicho. A přitom na vině nemusí být ani nadbytečný tuk. Velké břicho, které jen tak samo od sebe nesplaskne jen samotným porodem, tvoří z velké části uvolněné svalstvo a kůže. Proto nesmíte po porodu zanedbávat cvičení, aby se vám co nejdříve vrátilo břicho do původního stavu. I když existuje spoustu možností, jak zhubnout břicho po císařském řezu, začít cvičit byste měli až několik týdnů po porodu.

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Máte za sebou “císaře”?

Pokud žena rodí spontánně, projde v průběhu porodu velkými hormonálními změnami, které jí pomohou s poporodní adaptací. Zato maminka po císařském řezu má situaci o trochu komplikovanější, protože hormony pracují pomaleji. Zdravotní stav zároveň ztěžuje bolest v ráně a celková slabost po anestezii. Tyto počáteční komplikace však postupně odezní, hladina hormonů se zase ustálí, ale jizva se může ozývat ještě dlouhou dobu. Máte-li vše úspěšně za sebou, pak velmi brzy začnete přemýšlet nad tím, jak zhubnout břicho po císařském řezu  a vrátit se zpět do formy. Dopředu se ale připravte na to, že chvíli potrvá, než se zcela zbavíte těhotenských tukových zásob. V každém případě však můžete při troše snahy dosáhnout toho, aby vaše břicho vypadalo stejně jako před otěhotněním.

Kojení je přirozené hubnutí

Příroda to umí dobře zařídit. Během těhotenství si vaše tělo vytvoří tukové zásoby, z nichž po porodu začne čerpat energii nezbytnou pro tvorbu mateřského mléka. Jestliže tedy plně kojíte, zároveň i hubnete. Úplně jednoduchým přirozeným způsobem klesá vaše hmotnost zpátky na původní úroveň, zhruba jedno kilo za měsíc. Rychlejší úbytek kil se ani nedoporučuje. Tím byste ohrozila nejen svoje zdraví, ale s velkou pravděpodobností by také došlo k ukončení laktace.

Proto se při kojení zaměřte zejména na svůj jídelníček a dbejte na pestrou a vyváženou stravu. Je sice pravda, že máte větší hlad než normálně, ale není třeba zvyšovat porce jídla, spíš je důležitá kvalita konzumovaných potravin. Dbejte na pravidelnost v jídle, nevynechávejte snídani a snažte se uchránit před večerními nájezdy na lednici. Střídmost v jídle vám zaručí, že ani po porodu nebudete přibírat na váze.

Chcete-li se po porodu rychle vrátit zpět do formy, můžete také využít služby nutriční poradny NATURHOUSE, kde vám osobní výživový poradce s ohledem na skutečnost, že kojíte, sestaví individuální jídelníček. Recenze výživové poradny NATURHOUSE vám ukáže, jak taková návštěva nutriční poradny vypadá v praxi. Každá odborná konzultace je zdarma a zabere vám jen 15 minut času. A proč právě NATURHOUSE? Protože existují lidé, kteří tímto způsobem skutečně natrvalo zhubli.

Než začnete cvičit, je nutno zhojit jizvu  

Císařský řez je chirurgický zákrok a podle toho by se k němu mělo také přistupovat. Z tohoto důvodu je prvořadá důkladná starostlivost o jizvu, kterou je nutné nejprve úplně zahojit. S aktivním dynamickým cvičením je proto nutné počkat alespoň dva měsíce. Rychlost, jakou se zotavíte po porodu je zcela individuální, a tak dejte především na signály svého těla.

Jakmile se cítíte v dobré kondici, můžete začít s cvičením. Ovšem fyzickou zátěž zvyšujte pomalu a postupně, rozhodně se nijak nepřepínejte. Nejprve začněte s dýchacími cviky, následně protahováním, posílením pánevního dna a teprve později přejděte k náročnějšímu cvičení. Na první pohled se možná jedná o banální cviky, ale vašemu tělo mohou skutečně prospět. Po císařském řezu buďte velmi opatrní s posilováním přímých břišních svalů a v tomto případě vyčkejte minimálně tři měsíce. Úplně nejlepším pohybem po porodu je chůze.

Cvičení po porodu jistě zvládnete v prostředí domova, není nezbytně nutné chodit zrovna do fitka. Najděte si každý den chvilku času, miminko předejte partnerovi na hlídání a věnujte se sama sobě. Myslete na to, že spokojená maminka je pro dítě k nezaplacení.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: nalinratphi / FreeDigitalPhotos.net

Detoxikační dieta: První krok k úspěšnému hubnutí

Můžete zkoušet jakoukoli dietu, ale pokud se řadu let nevhodně stravujete, bude váš metabolismus zpomalený …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *