Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout paže? Chce to správné cviky!

Jak zhubnout paže? Chce to správné cviky!

Povislé paže mohou působit stejně nevzhledně jako silné ruce zápasníka sumo. S přibývajícím věkem svaly přirozeně povolují, a tak ochablé tricepsy netrápí jen ženy, ale obzvlášť muži si zakládají na posilování a formování rukou. Tuky se rády usazují právě na spodní straně paže, odkud se také obtížně shazují. Proto je třeba zakročit hned a opět vrátit ruce do formy. Nosit kvůli nevzhledným pažím dlouhé rukávy určitě není žádným řešením. Účinným způsobem, jak zhubnout paže, je správný jídelníček a dostatek pohybu. Pokud do redukčního režimu zapojíte celé tělo, krásné paže nenechají na sebe dlouho čekat.

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nastartujte hubnutí

Jestliže máte pocit, že vaše paže obalují přebytečné tukové polštáře, vyhlaste jim tvrdý boj. Pevné rozhodnutí je na první místě, obrňte se pořádnou dávkou trpělivosti, pevné vůle a připravte se na nové změny v životě. Ty budou zahrnovat kompletní proměnu vaší životosprávy. Abyste zhubli na pažích, musíte nejprve celé tělo přimět ke spalování tuků. Ono se totiž nedá zhubnout jen v určité oblasti, máte-li hubnout, pak je nutné v těle nastartovat metabolické procesy, které donutí organismus sáhnout do tukových zásob. S tím vám může pomoci velmi efektivní metoda, jak zhubnout 10 kilo, která vám zároveň ukáže cestu, jak dostat paže zpátky do kondice. V každém případě musíte zvýšit pohybovou aktivitu, snížit kalorický příjem a speciálními posilovacími cviky vytvarovat tricepsy.

Jídelníček je zásadní změna

Základem redukčního režimu je samozřejmě kvalitní jídelníček, od kterého se odvíjí nejen hubnutí celého těla, ale také ideální způsob, jak zhubnout paže. Přiměřenou úpravou stravy zrychlíte metabolismus a dodáte tělu všechny nezbytné živiny (bílkoviny, tuky, sacharidy). V jídelníčku se zaměřte především na snížení doporučeného denního kalorického příjmu, jehož hodnota je v závislosti na věku, váze, pohlaví ryze individuální.

Při hubnutí je velmi důležité zvýšit příjem bílkovin (vejce, drůbeží maso, luštěniny, sója, mléčné výrobky), které jsou důležité pro výživu svalů. Čím více svalů totiž máte, tím lépe a efektivněji hubnete, jelikož svaly čerpají energii i v klidovém režimu. Bílkoviny kombinujte s potravinami s obsahem komplexních sacharidů a zdravých tuků, jezte hodně zeleniny, a ovoce si dopřejte spíš v dopoledních hodinách. Dbejte na dostatečný pitný režim, pijte obyčejnou neperlivou vodu a zelený čaj.

Cvičení, kterým účinně zhubnete paže

Jenom samotná úprava jídelníčku vám s hubnutím žádné konkrétní partie těla nepomůže, proto nedílnou součástí efektivní metody, jak zhubnout paže, je také správné cvičení. Musíte si vybrat pohyb, při kterém dochází ke spalování tuků (aerobní cvičení) a dále se zaměřit na posilování paží. Velmi vhodné je jednotlivé aktivity mezi sebou střídat.

Aerobní cvičení je jakákoli fyzická aktivita, které se věnujete dlouhodobě (minimálně 30 minut) s nízkou intenzivní zátěží. Příkladem je klasický běh, jízda na kole, rotopedu, plavání, aerobic. Avšak převážná většina aerobních sportů je zaměřená na hubnutí spodní části těla, proto abyste zhubli paže, musíte zapojit do činnosti také ruce. Využít můžete třeba nordic-walking nebo svižnou chůzi s pohybem rukou, dobré je také skákat přes švihadlo.

Chcete-li mít nádherně vytvarované paže, musíte kromě aerobní pohybové aktivity zařadit také speciální posilovací cviky. K silovému tréninku můžete využít různé posilovací stroje ve fitness centru a nebo posilovat doma či jinde pomocí činek, případně jiného závaží (PET láhve naplněné vodou).

Upažování: Postavte se rovně a nohy rozkročte na šířku ramen. Vezměte do rukou lehčí činky (kilo nebo půl kila) a upažujte tak, aby paže byly rovnoměrně s rameny.

Zkuste cviky s vlastní vahou

Na konečné vymodelování paží slouží rovněž posilovací cviky s vlastní vahou, které je vhodné opakovat 5x ve dvou až třech sériích.

Klasické kliky

Využít můžete dámské nebo pánské kliky na zemi nebo opřené o stěnu. Kliky jsou starý známý cvik, kterým posilujete především ramenní svaly, navíc ale také prsa a břicho.

Tricepsové kliky

Oproti klasickým klikům je zde malá změna, dlaně položíte na zem tak, aby se po roztáhnutí prstů vaše palce dotýkaly. Lokty přitiskněte k hrudníku a začněte se spouštět dolů.

Kliky se židlí

Sedněte si na okraj židle, nohy nechte na zemi, rukama se opřete do sedáku a pomalu spouštějte hýždě dolů tak, abyste cítili svaly na zadní straně paží. Poté se vytáhněte zpět nahoru.

I pro hubnutí paží platí tedy stejné zásady jako pro spalování tuku kdekoli jinde na těle. Cvičení se věnujte pravidelně každý den a vždy dopřejte tělu dostatečný prostor na odpočinek a regeneraci. Nezapomínejte, že stres, minimum spánku nebo alkohol dokáže rychlost hubnutí dost výrazně ovlivnit.

NATURHOUSE

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: stockimages / FreeDigitalPhotos.net

Jak zhubnout lýtka – osvědčené rady a tipy

Chcete, aby vaše lýtka působila pevným a estetickým dojmem? Proč ne, existuje způsob, jak zhubnout …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *