Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout spodní břicho? Jezte zdravě a cvičte

Jak zhubnout spodní břicho? Jezte zdravě a cvičte

Spodní část břicha je především u žen středem pozornosti, protože vypouklé břicho se prostě nedá přehlédnout. Jakmile začnete jenom trochu přibírat na váze, tuk se okamžitě začne usazovat právě pod pupkem. Jeho příčinou bývá z velké části špatně složená strava a nedostatek pohybu. Svůj podíl si nese také stres, nedostatek spánku a sedavé zaměstnání. Avšak krásné ploché břicho nemusí být pro vás jen nedostižným snem. Existuje několik velmi účinných způsobů, jak zhubnout spodní břicho. Mnoho žen chybuje v tom, že se při hubnutí zaměří pouze na procvičování břišních svalů a jídelníček nijak neřeší. Ovšem to je zásadní chyba! Chcete-li se zbavit tuku ve spodní části břicha, musíte k hubnutí přistupovat jako ke komplexní záležitosti celého těla. Teprve pak bez problému zhubnete.

Zdroj: photostock / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: photostock / FreeDigitalPhotos.net

Dnes začnu hubnout

Jestliže vás pohled do zrcadla donutil konečně k rozhodnutí začít hubnout, máte první krok za sebou. Teď už jen stačí ve vašem odhodlání setrvat a postupnými kroky se dopracovat až ke štíhlé postavě. Nemůžete ale očekávat zázraky během dne, všechno má svůj čas, někdo hubne rychle, někdo pomaleji. Musíte být trpěliví a důslední. Určitě vám pomůže, když se podíváte na konkrétní metody, jak zhubnout spodní břicho. Pokud přijdete na to, v čem spočívá hlavní podstata hubnutí, máte vyhráno. Nikdy nikdo nezhubne hladověním nebo nějakou zázračnou dietou. Po takových experimentech, kdy možná pár dnů žijete v domnění, že jste o něco chudší, váha opět astronomicky vyletí nahoru. A vy se pohybujete v kruhu, z něhož není úniku. Na trvalé hubnutí musíte právě jinak.

Zaměřte se na stravu

V prvé řadě se zamyslete nad svým každodenním jídelníčkem. Podle pracovního rytmu a možností si rozdělte stravu na  5 – 6 porcí denně. Nezáleží na čase, důležitá je pravidelnost v jídle a kvalitní hodnotný obsah stravy. Vaše strava musí být pestrá a vyvážená, s dostatkem všech nezbytných živin. Nevynechávejte snídani dbejte na pitný režim. Tukové zásoby ve spodní části břicha zvyšují v převážné míře jednoduché sacharidy (bílé pečivo, koláče, knedlíky, sladkosti, zákusky, atd.), proto je z jídelníčku vyřaďte. Nahraďte je výživově hodnotnějšími potravinami, jako je například tmavé celozrnné pečivo, ovoce, zelenina, luštěniny, mléčné výrobky, atd. Zaměřte se na dostatečný přísun bílkovin, a to jak živočišných, tak i rostlinných, poněvadž při hubnutí hrají dost podstatnou roli.

Cvičte kardio a spálíte tuky

Chcete-li zhubnout spodní břicho, musíte nejen zdravě jíst, ale každý den si vyhradit čas na cvičení. Nejúčinnějšími cviky na spalování tuků je jakákoli aerobní aktivita, jež podporuje činnost kardiovaskulárního systému. Je celkem jedno jestli zajdete na kardio program do fitness centra nebo si dáte lekci aerobiku, zumby, spinningu či pilates. Stejně tak je účinná půlhodinka běhu, plavání, jízdy na kole, bruslení a podobně. Posilovacími cviky se totiž tuku v těle, tedy i na břiše, nikdy nezbavíte. Pouze vám narostou další svaly a břicho se zpevní. Paradoxem ale je, že svalová hmota zůstane pod vrstvou podkožního tuku a vám bude možná připadat, že se břicho zvětšuje. Proto je nesmírně důležité skloubit obě tyto fyzické aktivity dohromady.

Posilovací cviky

Mnoho lidí se domnívá, že spodní břicho je tvořeno nějakým samostatným svalem. Část břicha pod pupkem je ale jen pokračováním přímého svalu břišního, proto není nutné dělit trénink břicha na spodní a vrchní část. Přestože existují cviky jen na tuto spodní oblast, je daleko lepší volit cviky, které se zaměřují na procvičení středu těla, tedy všechny břišní svaly, svaly spodních zad a další. Posilovací cviky jsou vhodné zejména na zpevnění a vytvarování břišních svalů.

Jediná přímá cesta k plochému břichu vede přes zdravý jídelníček podpořený přiměřenou fyzickou aktivitou a posilovacími cviky.  

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: nalinratphi / FreeDigitalPhotos.net

Detoxikační dieta: První krok k úspěšnému hubnutí

Můžete zkoušet jakoukoli dietu, ale pokud se řadu let nevhodně stravujete, bude váš metabolismus zpomalený …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *