Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout tuk na břiše: Efektivně a natrvalo

Jak zhubnout tuk na břiše: Efektivně a natrvalo

Břicho patří mezi nejvíce problematické partie lidského těla. Velmi snadno se na něm ukládá podkožní tuk a velmi těžko se v oblasti břicha hubne. Pro mnoho lidí je tak krásné ploché břicho nedostižným snem. S nehezkou tukovou pneumatikou kolem pasu bojuje drtivá většina mužů i žen. Zajímá vás tedy, jak zhubnout tuk na břiše? Je vůbec možné na břišní tukové zásoby nějak vyzrát? Jde to, za předpokladu, že dodržíte určité zásady, dokážete se velkého břicha zbavit natrvalo.

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Hubněte efektivně

Nejdříve si musíte uvědomit, že tukové polštářky jsou v problémových partiích (břicho, zadek, stehna) daleko více hustěji zastoupené než kdekoli jinde. Přestože se tuk spaluje rovnoměrně v celém těle, je právě zde rychlost hubnutí nejpomalejší. Dodnes vládne mezi lidmi mýtus, že se tuku na břiše zbaví pouze posilováním břišních svalů. Ovšem opak je pravdou. Musíte se zaměřit na komplexní hubnutí celého těla. Toho dosáhnete jedině správně zvolenou stravou a intenzivním cvičením. Pokud se snažíte zjistit, jak zhubnout 10 kilo a zároveň, jak zhubnout tuk na břiše, pak budete muset pozměnit celý svůj životní styl. Radikální proměna vašeho jídelníčku a zařazení vhodných fyzických aktivit vás dovede k vytouženému cíli.  

Zaměřte se na skladbu stravy

Velká nadváha se už na první pohled projevuje zejména v oblasti břicha, což je způsobeno hlavně špatnou stravou. Chcete-li docílit štíhlého břicha, musíte v prvé řadě vyřešit jídlo. Pokud přidáte i cvičení, půjde to mnohem rychleji. Chcete vědět, jak zhubnout tuk na břiše úpravou jídelníčku? Žádné zaručené diety ani půsty na plochá břicha rozhodně neplatí! Tady jen tvrdě narazíte. Díky osvědčené dietě možná zmenšíte obvod pasu o několik centimetrů, ale v důsledku následného jo-jo efektu vám brzy zmizí. A výsledek? Nedopnete ani kalhoty a můžete si přivodit další problémy trávicího ústrojí jako je třeba nepříjemné nadýmání. Dlouhodobě účinná dieta prostě neexistuje.

Největším nepřítelem štíhlého pasu je obyčejný hlad, jestliže začnete omezovat jídlo, nikdy nezhubnete, právě naopak, budete přibírat. Abyste hubli, musíte jíst, pravidelně, v malých dávkách po celý den. Přibližně každé tři hodiny dodejte tělu plnohodnotnou stravu, ze které dokáže načerpat energii. Nebude mít důvod ukládat si jakoukoli potravu do tukových zásob. 

Abyste zbytečně nemarnili čas a netrápili svoje tělo, obraťte se raději rovnou na výživovou poradnu NATURHOUSE, kde nejen odborně poradí, ale také vám na základě vašeho metabolického typu sestaví individuální jídelníček. Na každé konzultaci, která je zdarma, vám je k dispozici osobní nutriční poradce, s nímž proberete veškeré pokroky či případné neúspěchy. Chcete-li vědět, jak taková schůzka vypadá v praxi, podívejte se na recenzi výživové poradny NATURHOUSE.

Při hubnutí je důležité dbát na dostatečný přísun bílkovin, které se podílí na tvorbě svalové hmoty. Jelikož jsou svaly poměrně více energeticky náročné, spalují značné množství energie a zrychlují metabolismus (i v klidovém režimu). Hlídejte si poměr sacharidové složky ve stravě, ta je častou příčinou ukládání tuku právě na břiše. Zaměřte se na kvalitní přísun vlákniny, ovoce, zeleniny. Dodržujte pitný režim, jehož prostřednictvím se z těla odplaví škodlivé toxické látky. Velmi efektivní výsledky přináší ranní sklenice teplé vody s citronem, ta je na břicho poměrně hodně účinná. 

Aerobní aktivita je základ pohybu

Nutričně vyvážený stravovací režim musíte podpořit rovněž přiměřenou fyzickou námahou. Posilování jen určitých partií těla je sice důležité, ale zásadní podíl na hubnutí má aerobní aktivita, která má příznivý vliv na redukci podkožního tuku celého těla, tedy i na břiše. Jedná se o ryze vytrvalostní činnosti jako je například rychlá chůze (nordic walking), jízda na kole či rotopedu, plavání, bruslení, indiánský běh, spinning a další. Dlouhodobý pohyb nízké intenzity stimuluje spalování tuků, což je přesně to, čeho potřebujete dosáhnout. Při příliš intenzivní námaze tělo spaluje jako rychlý zdroj energie cukry a tukové zásoby zůstávají netknuty, takže nedojde k očekávanému efektu. Aerobnímu cvičení je nutné se věnovat minimálně 3x týdně po dobu 30 minut.

Není možné zhubnout tuk na břiše, pokud se zaměříte jen na posilovací cviky v oblasti břicha.Tělo spaluje tuky rovnoměrně a podle genetických předpokladů. Máte-li tedy sklon k ukládání tuku právě na břiše, bude tuk na tomto místě ubývat nejpomaleji. Proto jsou cviky na břicho neúčinné. Posilováním břišních svalů pouze zpevníte a zvětšíte objem těchto svalů, avšak zůstanou ukryty pod vrstvou podkožního tuku. 

Dřepy, dřepy a zase dřepy

Ano dřepy, to je jednoduchý účinný způsob, jak zhubnout tuk na břiše. Sklapovačky do úmoru a další cviky na břišní svaly vás tuku na břiše nezbaví. Mnohonásobně efektivněji jej zlikvidujete za pomoci dřepů. Dřep zapojuje do činnosti drtivou většinu svalů, hlavně pak největší svalové partie  – hýždě a stehna. Proto dřepy je možné zařadit mezi nejúčinnější cviky na hubnutí.

Jestliže chcete docílit spalování tuků, musí cvičení při nízké intenzitě trvat dostatečně dlouho, alespoň 1,5 hodiny. Teprve při dlouhodobé námaze, kdy není cvičení hodně intenzivní, začne tělo čerpat energii z uložených tukových zásob. V opačném případě využívá zásoby cukrů v těle. Zpravidla je nutné zvládnout 15 – 30 opakování v počtu dvou až tří sérií.

Snažíte se a přesto se hubnout nedaří?

Každý člověk je po genetické stránce jinak vybaven, a tak co funguje na jednoho, neplatí na druhého. Hubnutí záleží na mnoha faktorech, ovlivňuje jej pohlaví, věk, krevní skupina, typ postavy, zaměstnání,… Z tohoto hlediska se lidé liší podle tzv. metabolického typu. Třeba lidé s proteinovým typem metabolismu potřebují k hubnutí v oblasti břicha více bílkovin, naopak sacharidové typy by s tímto doporučením nijak neuspěli. Možná bude pro vás dobré zjistit, kam patříte právě vy.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nedaří se nabrat svaly? Zde jsou možné příčiny!

Jste v posilovně jako doma, denně spořádáte velké dávky bílkovin, a přesto svaly nerostou? Důvodů, …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *