Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jednoduchý návod, jak rychle zhubnout za týden

Jednoduchý návod, jak rychle zhubnout za týden

Skutečně zhubnout není nikterak snadné, obzvlášť když chcete hubnout rychle. Mnoho lidí, kteří si již prošli strastiplnou cestou různých pokusů a omylů, o tom vědí své. Je-li přesto pro vás rychlost hubnutí prvořadým kriteriem a hledáte vhodný způsob, jak rychle zhubnout za týden, pak se již dopředu smiřte s tím, že zpravidla nebude mít trvalý efekt. Při hubnutí se daleko více vyplatí postupovat pomalu, ale jistě. Stejného názoru jsou i odborníci z oblasti zdravé výživy, kteří doporučují týdenní úbytky na váze v rozmezí 0, 5 – 1,5 kilogramů. Proto se nesnažte zhubnout za týden co nejvíce kilogramů, ale raději se zaměřte na zdravý způsob hubnutí.

Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net

Dieta a hubnutí

Většina lidí si nedokáže představit hubnutí bez diety a žijí v klamné představě, že to je jediný prostředek, jak účinně zhubnout. Radikálně omezí stravu nebo dokonce hladoví a radují se z toho, jak už konečně dopnou kalhoty. Ovšem ve skutečnosti je všechno jinak. Jestliže se zaměříte pouze na jednostranný jídelníček a vaše tělo bude postrádat základní živiny, dojde sice ke snížení celkové hmotnosti, ale podkožní tuk tím nespálíte. Při rychlém hubnutí se snižuje objem svalové hmoty a dochází k odvodnění organismu. Z toho důvodu je daleko účinnější zvolit opravdu efektivní metodu, jak zhubnout 10 kilo, se kterou se brzy dostanete na svoji optimální váhu a také si ji udržíte. Hubnutí má svůj čas, každé tělo se vyrovnává s novými změnami jinak, proto někdo hubne jako mávnutím kouzelného proutku a jiný se trápí hodiny v posilovně. Avšak dodržování zásad zdravého životního stylu vás tak jako tak ke zhubnutí dovede.

 

Razantním omezením stravy, jednostrannou dietou nebo hladovkou sice snížíte svoji hmotnost o několik kilogramů, ale nikdy natrvalo nezhubnete. Tímto způsobem pouze zpomalíte metabolismus a po ukončení diety opět naberete zpět. Ztracená svalová hmota se nahradí tukem a vy budete vypadat ještě hůř než před hubnutím.

Hubněte rychle, ale zdravě

Chcete-li opravdu zhubnout a jste ochotni pro to udělat cokoli, v prvé řadě se neupínejte tolik na rychlost hubnutí a oprostěte se od myšlenky, jak rychle zhubnout za týden. Raději se soustřeďte na vlastní redukční režim a pomalými kroky postupujte k cíli. Při hubnutí je psychika velmi důležitá, musíte se těšit na nové změny a ne je brát jako trest. Abyste začali hubnout, je nutné změnit dosavadní způsob života, upravit jídelníček a zařadit pohyb do denního programu. Pokud budete mít ve všem systém a nekompromisně budete vše dodržovat, už během týdne zpozorujete první úbytky na váze.

Konečně hubnu!

Při hubnutí jde zdravá strava a cvičení spolu ruku v ruce, jedno bez druhého se prostě neobejde. Je sice možné za určitých podmínek zhubnout i bez cvičení, ovšem za cenu drastického omezení denního energetického příjmu, což přinese svůj efekt jen na pár dnů. Abyste hubli, musíte rozproudit metabolismus na plné obrátky a všemi možnými způsoby podpořit tvorbu svalové hmoty v těle. Obojí dosáhnete právě kombinací vhodného jídelníčku a pohybu.

Upravte jídelníček

Základem rozumného snižování hmotnosti je jídelníček, který se do značné míry podílí na tom, jak v současné době vypadáte. Proto je nutné se na něj zaměřit a jednou provždy skoncovat se starými stravovacími návyky, abyste nemuseli neustále řešit problém, jak rychle zhubnout za týden.

Je-li vaším přáním zhubnout už během týdne, je nutné radikálně snížit kalorický příjem. Po dobu jednoho týdne by váš jídelníček neměl přesáhnout 50 % doporučené denní dávky kalorií pro váš věk, pohlaví a aktuální váhu.

Velmi důležité je nehladovět, jíst pravidelně každé 2 – 3 hodiny a s každou porcí jídla dodat tělu všechny nezbytné živiny (bílkoviny, tuky, sacharidy, vitamíny, minerální látky, stopové prvky). Bude-li mít tělo všeho dostatek, nebude strádat a zároveň si nebude tvořit zásoby tuku. Z jídelníčku samozřejmě musíte vyřadit všechny potraviny s vysokou energetickou hodnotou jako jsou různé sladkosti, tučná a smažená jídla, bílé pečivo, slazené nápoje, atd.

Jezte především zeleninu bohatou na vlákninu (brokolici, kapustu, špenát, květák, zelí, mrkev, různé druhy listové zeleniny), nepřiberete po ní ani deko a navíc při stejném objemu jídla obsahuje méně kalorií. Ve stravě zvyšte příjem bílkovin (vejce, drůbeží maso, luštěniny, mléčné výrobky), které jsou velmi důležité pro zachování svalové hmoty v těle. Nasytí na dlouhou dobu, tudíž nebudete mít tak brzy hlad. Energii dodáte tělu prostřednictvím potravin s obsahem komplexních sacharidů, ideální jsou jako součást snídaně, avšak k večeru jejich množství postupně snižujte. Dodržujte pitný režim, který dokáže výrazně podpořit rychlost metabolismu a detoxikuje tělo od škodlivých látek.

Pravidelně cvičte

Každý den v týdnu si naplánujte nějakou pohybovou aktivitu. Na spalování tuku je nejúčinnější aerobní cvičení, kdy při nízké intenzitě po dostatečně dlouhou dobu  (minimálně půl hodiny) uvedete do činnosti co největší skupinu svalů. Ideální je běh v pomalém tempu, pilates, plavání, jízda na kole a nebo i svižná chůze. Jestliže chcete vytvarovat postavu, přidejte k aerobnímu cvičení ještě posilovací cviky určené jen na konkrétní partii těla. Pravidelné cvičení rovněž zrychlí metabolismus a vy potom v jídelníčku nemusíte počítat doslova každou kalorii.

Jste-li v redukčním režimu, nezapomínejte ani na relaxaci a odpočinek. Pamatujte, že stres, vyčerpání a nedostatek spánku může hubnutí výrazně zpomalit.

 

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: everydayplus / FreeDigitalPhotos.net

Proteinový nápoj pro úspěšné hubnutí

Zvýšený příjem bílkovin neboli proteinů je pro efektivní hubnutí a zpevňování těla naprostý základ. Bez …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *