Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Pitný režim při hubnutí

Pitný režim při hubnutí

Máte hlad nebo žízeň? Často ani sami nevíte. Dehydratovaný organismus může totiž vyvolat  pocit hladu. Tělo vyšle do mozku signál, že mu chybí tekutiny, ale ten chybně dekódujeme jako pocit hladu a snažíme se žízeň zahnat jídlem. Voda hraje v našem životě velkou roli a během hubnutí ještě víc. Chcete-li zhubnout, musíte dodržovat zdravý a vyvážený jídelníček, cvičit a nezapomínat ani na pravidelný a dostatečný příjem tekutin. Bez této trojkombinace půjde spalování tuku pěkně ztuha. Pokud je tělo dehydratované, přirozeně se zpomalí trávení a tím i vaše hubnutí. Už jen jedna či dvě sklenice vody dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Proto je důležité doplňovat vodu a jíst potraviny, které ji mají dost. Vaše tělo pak bude hubnout rychleji a zdravěji.

Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: nenetus / FreeDigitalPhotos.net

Pitný režim pomáhá při hubnutí

Žádný člověk se bez vody neobejde, takže když pravidelně doplňujete v potřebné míře do těla tekutiny, bude také hubnutí jednodušší, rychlejší a zdravější. Dehydratace organismu může způsobit různé zdravotní komplikace stejně jako nadměrný a neuvážený příjem tekutin. Pití nadměrného množství vody příliš zatěžuje ledviny a močové cesty, a kromě toho se z těla zbytečně vyplavují účinné látky jako vitamíny a minerály. Proto všeho s mírou. Přibližně se počítá 4 deci vody na 10 kilogramů hmotnosti.

Už deset minut po vypití půl litru tekutin se zrychlí metabolismus v těle. K maximálnímu energetickému výdeji dochází po 30 – 40 minutách. Když denně vypijete 1,5 litru čisté neperlivé vody, spálíte v průměru 200 kJ.

Správný pitný režim zrychluje metabolismus, a tak při adekvátním příjmu tekutin tělo pálí kalorie rychleji. Pravidelný a dostatečný příjem tekutin může zvýšit energetický výdej až o 30 %. Z toho důvodu je pitný režim důležitou součástí každého redukčního režimu. Když se snažíte spálit tukové zásoby v těle pomocí vhodně upraveného jídelníčku, musí být i pravidelný příjem tekutin jeho součástí. Třeba při proteinové dietě, kdy omezíte sacharidovou složku stravy a současně navýšíte bílkoviny, musíte pravidelně doplňovat tekutiny, abyste správným způsobem podpořili spalování tuků. Například u funkční proteinové diety KetoMIX nutriční poradci doporučují pít 2 – 3 litry obyčejné neperlivé vody. Je nutné se vyhýbat všem nápojům s umělým sladidlem a také džusům.

Co vlastně pít?

Voda v organismu provádí přirozenou detoxikaci těla, a tak pomáhá tělo vyčistit od toxických látek. Tekutiny je potřeba doplňovat průběžně během celého dne, nikoli nárazově. Při vysokých teplotách nebo fyzické zátěži potřeba tekutin stoupá až na pět litrů za den pro dospělého člověka. Při hubnutí je vhodné pít čisté přírodní pramenité a minerální vody, které kromě hydratace zajistí organismu doplnění důležitých minerálů jako je hořčík, vápník a draslík. Ty jsou nezbytné pro správné fungování organismu.

Při redukci váhy nepijte:

  • přeslazené limonády
  • kolové nápoje
  • džusy s malým podílem ovocné složky
  • nápoje slazené umělými sladidly
  • ledové čaje
  • energetické nápoje
  • kávu, alkohol

Dejte pozor na dehydrataci při cvičení

Při sportování jsou samozřejmě nároky na pitný režim daleko vyšší než v klidovém režimu. Není dobré čekat na první příznaky a pocit žízně, a tekutiny doplňovat včas. Zvýšenou fyzickou aktivitou tělo přichází především o minerály a ty je nutné hned doplnit. Pohybem se v organismu vytváří nadbytečné teplo a tělo se ochlazuje pocením. S potem z těla odchází i důležité minerální látky, které se mohou neblaze projevit například svalovými křečemi v nohou, silnou únavou a celkovou ztrátou energie. Během sportování tak může tělo přijít až o 2,5 g hořčíku v jednom litru potu. Nejjednodušším způsobem, jak ztracené minerály opět tělu navrátit, je doplňování minerálů pomocí minerálních vod. Přirozenou cestou se tak organismus udržuje v optimální rovnováze.

Při spalování tukové tkáně dochází k uvolňování odpadních látek, které se díky dostatečnému pitnému režimu vyplavují z těla ven. V běžných podmínkách každý dospělý člověk vyloučí z těla přibližně 1,5 litru vody za den.

Potraviny, které hydratují tělo

Kromě obyčejné vody a minerálek doplníte do těla tekutiny také vhodnými potravinami. Které to jsou? Některé druhy zeleniny a ovoce obsahují z větší části vodu, proto jejich konzumací přispějete jednoduchým způsobem k udržení dostatečného denního příjmu tekutin. Navíc mají v sobě spoustu vitamínů, minerálů a minimum kalorií, tudíž se stávají ideální složkou redukčního jídelníčku.

Meloun vodní – obsahuje 92 – 94 % vody, dále vitamíny B a C, plus minerální látky. Meloun je močopudný, takže pomáhá uvolnit nadbytečnou vodu a zároveň detoxikuje tělo.

Okurka salátová – obsahuje 96 – 97 % vody, vitamíny A, B, C, K, minerály a anitoxidanty. Okurka má pouze 14 Kcal!

Pomeranče, mandarinky, grapefruit – obsahují 86 – 90 % vody a vyšší množství vitamínu C, který podporuje rychlejší metabolismus v těle

Paprika a rajčata – obsahují 90 – 95 % vody. Mají nízkou kalorickou hodnotu a zároveň vysoký poměr živin.

Jablka a jahody – obsahují 85 – 90 % vody. Mají vyšší poměr vlákniny, vitamínů a minerálních látek, což má na hubnutí pozitivní efekt.

Banány a mrkev – obsahují 75 – 84 % vody. Avšak při hubnutí nekonzumujte více jak jeden banán za den, abyste nenavýšili kalorický příjem.  

Pokud usilujete o spalování tukových zásob v těle, můžete jako součást pitného režimu zvolit také kvalitní zelený čaj. Pomáhá zrychlit metabolismus a má spoustu dalších blahodárných účinků na lidské zdraví.  

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nedaří se nabrat svaly? Zde jsou možné příčiny!

Jste v posilovně jako doma, denně spořádáte velké dávky bílkovin, a přesto svaly nerostou? Důvodů, …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *