Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Proteinový nápoj pro úspěšné hubnutí

Proteinový nápoj pro úspěšné hubnutí

Zvýšený příjem bílkovin neboli proteinů je pro efektivní hubnutí a zpevňování těla naprostý základ. Bez nich to prostě nepůjde. Jenomže, když snížíte při hubnutí energetický příjem, není právě jednoduché dostat do sebe uspokojivé množství bílkovin ze stravy.  Abyste nemuseli jíst pětkrát denně steak, jsou tady proteinové přípravky, díky kterým přijmete dostatečné množství proteinů a dalších zdraví prospěšných látek. Přitom se jich vůbec nemusíte obávat! U mnoha lidí termín “protein” vzbuzuje pocit, že se jedná o jakési podpůrné látky vhodné akorát pro kulturisty a fitness nadšence. Ale tak to ve skutečnosti není, žádný Rambo z vás nebude! Opravdu vám po jedné dávce přes noc nenarostou boule na rukou. Proteinový nápoj je vhodný pro ženy i pro muže a není důvod se mu vyhýbat. S jeho pomocí snadněji při hubnutí udržíte svalovou hmotu, což je velmi důležité. Více svalů znamená vyšší podíl vody v těle a vyšší bazální metabolismus. To se projeví rychlejším spalováním a to i v době, kdy právě ležíte doma na gauči. Jak si tedy vybrat vhodný proteinový nápoj?

Zdroj: everydayplus / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: everydayplus / FreeDigitalPhotos.net

Proteinové nápoje jsou pro každého

Proteinové nápoje může využívat naprosto každý, zejména v situacích, kdy je problém dostat se přes den k “normálním” potravinám. Proteinový nápoj je zdrojem kvalitních bílkovin v jejich nezměněné formě. Nejedná se tedy o žádný zázračný prášek, ale například syrovátkový protein se vyrábí vysušením syrovátky, takže do sebe dostanete stejné bílkoviny jaké jsou třeba v tvarohu. Hlavní výhoda proteinového nápoje spočívá především ve vysoké koncentraci bílkovin na 100 g a rychlejší vstřebatelnosti. Takže při hubnutí s jeho pomocí snadno dodržíte požadavek na zvýšený denní příjem bílkovin.

Pouze proteinovým nápojem nelze v žádném případě nahrazovat celodenní jídlo! Musíte jej brát jako doplněk pestré stravy s nižším energetickým příjmem. Kdybyste organismu pravidelně nedodávali další nezbytné živiny, mohli byste vážně poškodit svoje zdraví.

Na bázi zvýšeného příjmu bílkovin oproti sacharidové složce stravy funguje také proteinová dieta. Ta je odborně sestavena nutričními specialisty, takže máte jistotu, že vaše tělo kromě dostatečného příjmu bílkovin dostává vyvážený poměr sacharidů, tuků, vlákniny, minerálních látek a vitamínů. Takové požadavky splňuje zejména proteinová dieta KetoMIX, která navíc neobsahuje ani lepek a tudíž je velmi účinná pro hubnutí v oblasti břicha. KetoMIX je vhodný pro všechny, kdo chtějí zhubnout a nemají čas se zabývat složitou přípravou jídla a neustále počítat kalorie. Přitom si můžete vybrat z rozmanitých chutí polévek, kaší a koktejlů a jídelníček si poskládat dle svých vlastních chuťových priorit.

Co je proteinový nápoj?

S proteinovým nápojem se do vašeho jídelníčku dostanou pouze čisté bílkoviny, bez doprovodu sacharidů a tuků. To ve výsledku znamená efektivnější hubnutí: rychlejší metabolismus, menší hlad a chutě na sladké, nižší riziko jo-jo efektu. Jak je všeobecně známo, proteiny budují svaly, takže když hubnete, můžete si být jisti, že to co hubnete je opravdu tuk a ne svaly.

Vyšší příjem proteinů způsobí nejen delší pocit sytosti, ale také je vědecky dokázáno, že vaše chutě na sladké klesnou až o 60 %.

Ve většině případů existují proteinové nápoje ve formě prášku, který jednoduše rozmícháte ve vodě nebo mléce, nejlépe mandlovém, kokosovém nebo rýžovém. Zkuste se vyhnout mléku kravskému, jelikož obsahuje spoustu cukru. Protein lze přidat také do ovesné kaše, řeckého jogurtu nebo smoothie. Některé firmy nabízejí proteinové nápoje už předem připravené v tekuté formě v lahvičkách nebo plechovkách. Jejich použití je pohodlnější, ale jsou cenově podstatně dražší. Existuje několik druhů a typů proteinu, avšak většina z nich funguje na bázi syrovátkového proteinu.

Syrovátkový protein je nejpoužívanější

Syrovátkový protein je přímo skvělým pomocníkem při hubnutí. Je rychle vstřebatelný, původem z mléka a obsahuje všechny aminokyseliny. Základem pro výrobu syrovátkového proteinu je syrovátka, která se nachází ve vodné části mléka. To je přesně ta tekutina, která zbude při výrobě sýru a nebo ji důvěrně znáte jako tekutinu na povrchu jogurtu. Vysušením syrovátky pak vzniká práškový syrovátkový protein. Tímto procesem se také zničí 95 % obsažené laktózy, takže pokud jste alergičtí na mléko, nemusíte mít sebemenší obavy. Ale pozor! Syrovátka je úplně něco jiného než syrovátkový protein. Syrovátka obsahuje velké množství sacharidů, laktózy, je levnější a prodává se ve formě různých chlazených nápojů nebo jako sušená. Na hubnutí se příliš nehodí a při laktózové intoleranci už vůbec ne. Syrovátkový protein je naprosto odlišná, dražší a nutričně kvalitnější surovina.

Kdy je nejlepší čas na proteinový nápoj?

  • 30 minut před nebo po cvičení – pomáhá rozvoji svalů a jejich následné regeneraci
  • 30 minut před jídlem – sníte toho méně
  • jako vysokoproteinová svačina s nízkým obsahem kalorií
  • když vás přepadne chuť na něco sladkého
  • před spaním
  • pokud nemáte během dne čas na jídlo a máte hlad (v další porci jídla pak ale musíte sníst hodně zeleniny a ovoce)

Proteinový nápoj plní svoji úlohu také v případě, kdy si chcete dát své oblíbené jídlo a potřebujete srovnat obsah živin. Máte chuť na obilnou kaši, lívance nebo palačinky k snídani? Proč ne, ale tato jídla překypují sacharidy a mají velmi málo bílkovin. Když přidáte jen několik lžiček proteinového prášku, poměry živin se vzájemně srovnají a odměnou vám bude vyrovnaná hladina krevního cukru. Nebudete mít brzy hlad a chuť na něco dalšího sladkého.

Svaly nenarostou jen tak

Mezi lidmi je všeobecně rozšířen názor, že proteinové nápoje jsou od toho, aby člověku narostly svaly. Ale takto to opravdu nefunguje, svaly vám jen tak nenarostou. Aby došlo k nárůstu aktivní svalové hmoty, musí být splněno několik podmínek. V prvé řadě musí dojít k intenzivnímu silovému tréninku a podle typu cvičení pak mohou svaly narůstat. Dále je nezbytný dostatek energie, nikoli deficit, který je naopak nutný pro hubnutí. Kromě toho musíte hodně odpočívat a hlavně spát.

Pokud necvičíte v posilovně, jakékoliv množství proteinu vám svaly nezajistí. Nárůstu svalů se tedy při hubnutí nemusíte obávat. Dodatečný příjem bílkovin ve formě proteinového nápoje způsobí především regeneraci a obnovu tkání, buněk a zlepší imunitní systém.

V každém případě berte proteinový nápoj jako velkého pomocníka při hubnutí. Budete hubnout snadněji a s výrazným efektem, kdy skutečně půjde o spalování tuků a ne o úbytek svalové tkáně. Kromě proteinových nápojů se můžete setkat na trhu i s vysokoproteinovými tyčinkami, které vám stejně jako nápoje pomohou lépe dodržet denní příjem bílkovin.

KetoMIX

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a zájem o zdravé potraviny mne přivedl až ke studiu nutričního terapeuta na vysoké škole. V současné době se snažím podnikání v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning a aqua aerobic.

přečtěte si také

Zdroj: Ambro / FreeDigitalPhotos.net

Nedaří se nabrat svaly? Zde jsou možné příčiny!

Jste v posilovně jako doma, denně spořádáte velké dávky bílkovin, a přesto svaly nerostou? Důvodů, …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *