Padá na vás únava? Zamyslete se nad tím, co jíte!

Po celém dni jste unavení, nic vás nebaví, nemáte náladu si ani číst. Nejraději byste si doma dali sprchu, oblékli se do domácího oděvu nebo pyžama, zachumlali se do peřin a nechali se odnést do říše snů. Místo toho na vás ale doma čeká rodina, děti, možná i nějaký ten čtyřnohý kamarád. O spánku si tak můžete nechat jen zdát. Víte, že za únavou může stát i špatný jídelníček?

Zdravý životní styl je základ

Dnešní doba je uspěchaná a plná stresu. Sotva ráno vstaneme, hned se musíme pustit „do práce“, připravit svačinu, vyvenčit pejska, děti odvézt do školy a sami se vypravit do práce. Na snídani nám nezbyde čas, takže se v tom lepším případě možná v práci mezi schůzkami nebo jinými činnostmi nasvačíme.

Když nestihneme ani to, naším prvním jídlem se stane oběd. K němu sníme to první, co uvidíme, ani si to pořádně nevychutnáme, nemáme totiž čas. A takhle to jde celý den. Není se co divit, že večer padáme únavou.

Jezte vyváženou stravu

Základem je vyvážený jídelníček. Naše tělo pro správné fungování potřebuje dostatečný přísun vitamínů a minerálů, jejich ideálním zdrojem je strava. Když ani ta nestačí, přichází na řadu doplňky stravy.

  • Jednoduché cukry vyměňte za komplexní sacharidy, ze kterých se energie uvolňuje postupně. Místo sladkostí, džusů a slazených limonád si dejte raději ovoce, brambory, ovesné vločky, luštěniny a kuskus nebo quinou.
  • Každý den začněte snídaní. Že nemáte čas si ji připravit? Tak si dejte alespoň dokonale vyvážené proteinové smoothie.
  • Jezte pravidelně, pozor na příliš dlouhé pauzy mezi jednotlivými jídly.
  • Raději si dejte menší porci častěji než jednu velkou.
  • Pohlídejte si, aby váš jídelníček obsahoval dostatek proteinů. Právě strava chudá na bílkoviny totiž často stojí za únavou.

Víte, že v boji s únavou vám mohou pomoci vyhrát i potraviny jako banány, mandle, naklíčená semínka, čočka, jogurt, ořechy a jiná semínka, tučné ryby, avokádo apod.?

Dodržujte pitný režim

Jednou z nejčastějších příčin únavy je i dehydratace. Ztráta tekutin totiž způsobuje pokles objemu krve a větší námahu srdečního svalu.

Víte, že ideální je každý den vypít 25-40 ml vody na kilogram tělesné hmotnosti?

Hýbejte se

Pravidelný pohyb je pro naše tělo nesmírně důležitý, je i skvělým pomocníkem v boji s únavou. Nemusíte si ale hned kupovat permici do fitka, stačí si každý den udělat krátkou procházku, vyjet si na kole, zaběhat si, zacvičit jógu nebo si zaplavat.

Dobře se vyspěte

Během spánku naše tělo regeneruje a čerpá zpět ztracené síly. Nepodceňujte tedy spánkovou hygienu a zkuste se kvalitně vyspat. Že to snad ani nejde? Zkuste chodit spát každý den ve stejnou dobu, před spánkem nevykonávejte žádnou fyzicky namáhavou aktivitu. Vytvořte si vhodné podmínky pro spánek, v ložnici vyvětrejte, nechoďte spát hladoví, ale ani s plným žaludkem.

Autor: Hana S.

Jmenuji se Hanka a je mi 25 let. Jsem copywriterka a o zdravý životní styl se zajímám již několik let. Prostřednictvím blogových článků se snažím ostatní inspirovat k tomu, aby více pečovali o své zdraví a jedli kvalitní, vyvážená a především chutná jídla. S úsměvem na tváři experimentuju v kuchyni, nadšeně píšu a fotím. Miluju kvalitní kávu, pozitivní lidi, toulky přírodou a relaxaci při józe.

přečtěte si také

CBD oleje – oblíbený doplněk pro vaše zdraví

CBD oleje se v posledních letech těší stále větší oblibě, stejně jako další konopné produkty. …

Napsat komentář