Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout stehna a mít zase pěknou postavu

Jak zhubnout stehna a mít zase pěknou postavu

Z hlediska ukládání tuků patří právě stehna mezi rizikové partie. V tomto směru jsou v nevýhodě zejména ženy, jelikož u mužů je ukládání tuků hormonálně směřováno převážně do oblasti břicha. Mnoho žen s postavou ve tvaru hrušky, která se projevuje hromaděním tuku v dolní polovině těla, si často neví rady, jak zhubnout stehna. Jestliže se totiž zaměříte na klasickou úpravu jídelníčku a běžné sporty vhodné na hubnutí, dosáhnete sice snížení váhy, ale na stehnech se to až tolik neprojeví. Pokud je vaším cílem zhubnout a vytvarovat stehna, musíte tomu přizpůsobit i své hubnutí.

Zdroj: stockimages / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: stockimages / FreeDigitalPhotos.net

Chci zhubnout stehna

Nejprve si musíte uvědomit, že hubnutí je komplexní záležitostí celého těla, a proto je nutné také tak k němu přistupovat. Není možné zhubnout jen v oblasti, kterou si sami určíte a vyberete. Jestliže se chcete zbavit širokých, mohutných stehen a zredukovat hmotnost o několik kilogramů, pak stačí zvolit nejefektivnější metodu, jak zhubnout 10 kilo a váš organismus bude rovnoměrně spalovat tuk z celého těla. Vzhledem k tomu, že právě na stehnech ho máte nejvíce, budete muset přidat ještě silový trénink.Už tedy víte, jak zhubnout stehna? Kombinace zdravého jídelníčku, aerobního cvičení a speciálních posilovacích cviků vás k vašemu cíli dovede.

Podzim je ideální čas na hubnutí!

Nestihla jste zhubnout do plavek? Dovolená už je za vámi? Nevadí! Nikdy není pozdě začít! Do příští sezóny budete mít postavičku jako lusk. Nenechte se ale připravit o další šanci a nečekejte až na Nový rok. Dávno už neplatí, že se tělo v podzimním období zásobuje energií na zimu, ukládá tuk a tloustne. Už je přece jiná doba, a proto nemusíme ani v třeskutých mrazech řešit nedostatek jídla jako naši předci. Zhubnout můžeme kdykoli, ale právě na podzim nám to půjde lépe, než v létě. A víte proč?

  • po dovolené máme plno sil a odhodlání k novým změnám
  • nikdo nás už neláká na letní grilovačky plné skvělých steaků a dobrého piva, není nutné odolávat dovolenkovým nástrahám all inclusive jídelníčku
  • po prázdninách jsme se vrátili zpátky do zaběhnutého rodinného režimu a snadněji dodržujeme jídelníček, školní docházka dětí nám přináší i více času pro sebe sama
  • podzim je ideální čas pro venkovní aktivity, není horko ani zima, ale přesně tak akorát
  • den se krátí, brzy je tma a dříve také zalehneme do postele (odpadají i večerní nájezdy na lednici), pořádně se vyspíme a vstáváme plné energie
  • místo studené limonády si raději uvaříme teplý čaj (neoslazený má nulovou kalorickou hodnotu), což nám usnadňuje hubnutí
  • zdravý jídelníček vsází hlavně na konzumaci čerstvé zeleniny a ovoce – obchody naštěstí nabízí široký výběr z letní úrody
  • na podzim už nemusíme ve stresu "hubnout do plavek", netlačí nás čas, naopak v klidu hubneme do další letní sezóny

Myslíte, že na tom něco je? Pak si dejte pevný cíl a pojďte do toho. Zhubli jiní, zhubnete taky, ale musíte začít. Jak? Jednoduše, postavte svůj jídelníček na proteinových jídlech KetoMix, která jsou navíc obohacena o vitamíny a minerály. Nabraná kila začnou mizet sama od sebe a zároveň podpoříte svůj imunitní systém oslabený sychravým počasím. Vaše tělo dostane přesně to, co právě teď potřebuje.

Podzimní balíček KetoMix nabízí 5x denně vyvážený jídelníček rovnou na talíř:

Podzimní balíček KetoMix / foto: ketomix.cz

Podzimní balíček získáte se slevou 15 % oproti tomu, kdybyste jednotlivá jídla kupovali samostatně. Nový životní styl nastartujete s příchodem podzimu a užijete si nádherné Vánoce. Spokojenější život v novém těle se odrazí na vaší dobré náladě a nebudete mít obavy si na konci roku alespoň trochu zahřešit.

Koupit Podzimní balíček >>

Jídelníček s minimem sacharidů

Ideální strava pro hubnutí stehen je založena na zvýšeném příjmu kvalitních bílkovin za současného omezení sacharidové složky ve stravě, kdy vaše tělo spaluje především tukovou tkáň. Proto je nutné konzumovat potraviny bohaté na bílkoviny při každém jídle. Zdroje bílkovin jsou jak rostlinného (luštěniny, obiloviny, tofu, tempeh,…), tak živočišného (drůbeží maso, sýr, vejce, šmakoun, mléčné výrobky,…) původu.

Při hubnutí by bílkoviny (proteiny) měly tvořit ve stravě 35% podíl. Jaké jsou k tomu důvody?

  • bílkoviny sami o sobě jsou pro tělo energeticky nejnáročnější živinou na zpracování, tudíž pro jejich vstřebání spotřebuje organismus spoustu kalorií
  • bílkoviny mají nejvyšší sytivost, takže jsou nejúčinnější proti hladu
  • bílkoviny udržují svalovou hmotu při hubnutí

Jestliže chcete redukovat podkožní tuk v oblasti stehen a pořád tápete v tom, jak zhubnout stehna, pak vězte, že je nutné snížit tuk na celém těle. Toho dosáhnete tím, že budete jíst pravidelně, malé porce, nejlépe 5 – 6x za den. Součástí každého jídla musí být pořádná porce zeleniny, v chladnějších měsících tepelně upravená, v létě syrová. Po zelenině nepřiberete ani deko, tudíž volte takové množství, kolik zvládnete a jednotlivé druhy střídejte. Nikdy nevynechávejte snídani, vždy zvolte kombinaci komplexních sacharidů (cereální výrobky, celozrnné pečivo, ovesné vločky) s bílkovinnou potravinou (vejce, šunka, sýr, jogurt). Zasytí vás na celé dopoledne a nebudou vás během dne přepadat chutě na sladké. Rovněž příloha k obědu by měla být formou komplexních sacharidů (celozrnné těstoviny, rýže, kuskus, bulgur, quinoa, červená čočka, brambory), avšak jejich množství k večeru postupně snižujte. Večeři poskládejte převážně z bílkovinných potravin.

Chcete-li zdravě a pozvolna hubnout, což v praxi znamená snižovat množství tukové tkáně při zachování svalové hmoty, pak zařaďte do jídelníčku šesté jídlo dne v podobě proteinového koktejlu. Ten může být ve formě speciálně upraveného prášku ze syrovátky, sóji nebo hrachu smíchaného s vodou.

Veškeré sladkosti, bílé pečivo, tučná a smažená jídla z jídelníčku úplně vyřaďte. Zbytečně zatěžují organismus, daleko vhodnější jsou potraviny s nižší kalorickou hodnotou, které budete konzumovat v přiměřeném množství. Ale zdravé tuky nesmíte opomíjet, ty jsou pro správné fungování organismu důležité – olivový, slunečnicový, řepkový olej, avokádo, oříšky, semínka.

Vědecké studie uvádějí, že při redukci podkožního tuku v oblasti stehen pomáhá konzumace brokolice, zelí, lněného semínka a výrobků ze sóji jako je tofu, tempeh.

Hubnutí podpoříte také dostatečným pitným režimem, ovšem na sladké limonády rovnou zapomeňte. Nejvhodnější je obyčejná neperlivá voda (během cvičení vypijte klidně i litr vody) nebo zelený čaj. Také zeleninové šťávy s přídavkem zázvoru nebo špetky chilli se výrazným způsobem podílí na spalování tuků.

Cvičení podporuje hubnutí stehen

Abyste se zbavili tuku v oblasti stehen, je nutné aerobní cvičení prováděné v krátkých intervalech spojit s intenzivním silovým tréninkem. Fyzická aktivita zaměřená na celý kardiovaskulární systém (běh, jízda na kole, rotopedu, aerobic, kardio program ve fitku,…) prováděná po dobu minimálně dvaceti minut způsobí odbourání tukových zásob v celém těle, což je přesně to, čeho chcete dosáhnout.

Ovšem pro zhubnutí stehen a jejich vytvarování funguje velmi dobře silový trénink, kterému musíte věnovat  25 minut času 2 – 3x týdně. Intenzivní silové cvičení s krátkými pauzami zahrnuje rychlé výpady, polo dřepy se zátěží, cvičení na leg-pressu, krátký a rychlý běh do schodů. Celý trénink probíhá takto: intenzivně cvičit 8s, odpočívat 12s, a takto stále dokola opakovat 25 minut.

Jestliže se chcete zbavit přebytečného tuku, musíte se po cvičení najíst. Do 15 – 20 minut po cvičení je nutné do těla doplnit jednoduché sacharidy nebo-li cukry (ovoce, hroznový cukr). Po 30 – 45 minutách a maximálně do jedné hodiny po cvičení musíte doplnit bílkoviny (proteinový koktejl nebo krůtí maso, ryby, se zeleninou).

Stejně jako zdravá strava a cvičení je důležitý dostatečný odpočinek, při kterém má tělo dobrý prostor k regeneraci. Organismus nejvíce regeneruje mezi 22. až 24. hodinou. Proto je důležité chodit brzy spát a raději dříve vstávat. Nejlepší odpočinek poskytnete tělu do 24. hodiny. Zároveň mějte na paměti, že stresové situace velmi zastavují proces spalování tuků, takže se jim vyhýbejte a snažte se být v pohodě.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Jak zhubnout do Vánoc bez hladovění: Za 7 dní až 2 kila dolů!

Chcete mít o Vánocích přímo okouzlující postavu a vypadat naprosto úžasně? Nic není nemožné, všechno …

Napsat komentář