Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Hubnutí s polévkami: Záleží na tom, jak si je připravíte

Hubnutí s polévkami: Záleží na tom, jak si je připravíte

Polévky neodmyslitelně paří do jídelníčku, a to i tehdy, pokud potřebujete hubnout. Polévka zasytí, zahřeje na těle i na duši, zvyšuje vylučování trávicích šťáv a celkově přispívá k lepšímu trávení. Stejně tak se stává vhodným doplňkem pitného režimu. Sytou polévku si můžete dopřát jako plnohodnotný oběd nebo večeři, naopak lehčí varianta se výtečně hodí třeba ke svačině. Už naše babičky sice říkaly, že polévka je grunt, ale ne vždy to platí. Pokud se snažíte zhubnout, velmi záleží na tom, jakou polévku jíte a z jakých surovin ji připravíte. Je totiž dost velký rozdíl, zda si dáte hovězí vývar, gulášovou nebo fazolovou. Kterou tedy zvolit, abyste shodili přebytečná kila?

Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: KEKO64 / FreeDigitalPhotos.net

Talíř polévky bez výčitek

Polévky mají vysokou nutriční hodnotu, proto se jich rozhodně nevzdávejte. Vývary jsou plné živin, zeleninové obsahují spoustu vlákniny a tekutina v žaludku zamezí přejídání. Existuje mnoho důvodů, proč je zařadit i do redukčního jídelníčku. Ale pozor, polévky se navzájem liší svojí energetickou hodnotou. Pokud si na talíř naberete hutnou gulášovou a po ní si dáte svíčkovou, věřte, že se jedná doslova o kalorickou bombu. Mezi polévkami se musíte naučit rozlišovat. Vývarové polévky a lehké na bázi zeleniny mají kolem 300 kJ, zatímco husté svačinové polévky mohou dosahovat až 2 000 kJ, což odpovídá energetické hodnotě pořádného oběda. Každou porci polévky je proto nutné do jídelníčku vhodně zařadit. Jelikož po všech stránkách tělu prospívají, jsou také součástí mnoha diet. Například proteinová dieta KetoMIX vám nabídne polévky různých chuťových variant, bez jakékoli chemie a výživově vyvážené tak, abyste po nich bez problémů hubli. Jsou plné vitamínů, minerálních látek a skvěle si na nich pochutnáte.

TIP: V eshopu KetoMIX můžete koupit samostatně polévky s vysokým obsahem bílkovin, které jsou při hubnutí velmi důležité. Navíc, připravíte je za pár minut a můžete si je vzít kamkoli s sebou do práce nebo na cesty.

Čím více zeleniny, tím lépe

Zeleninové polévky bez zásmažky a masové vývary obsahují velmi málo kalorií, a proto se řadí mezi dietní pokrmy. Pokud chcete zhubnout, vůbec se jich nemusíte obávat. Někteří lidé se snaží odstranit tuk i z vývaru, ale je to zbytečné. Těch pár gramů je pro tělo také potřeba, a nijak vám neuškodí. Velmi oblíbené jsou různé zeleninové krémy (špenátový, brokolicový), kdy vlastně jen rozmixujete zeleninu a ochutíte bylinkami a kořením. Takovou polévku pak lze považovat za náhradu zeleninové přílohy hlavního jídla, které stačí už jen doplnit bramborami, těstovinou, rýží, atd. Pokud ale přidáte do polévky zavářku (celestýnské nudle, kapání, krutony, těstoviny, vejce, vločky), pak snižte u hlavního jídla množství příloh. Polévku můžete připravit prakticky z jakékoli zeleniny, receptů existuje nespočet.

Hustou polévku si dejte samostatně

Někdo si nedovede představit oběd bez polévky, ale to nemusí být pravidlem. Polévku můžete konzumovat jako samostatné jídlo k obědu, večeři i svačině. Podstatné je, kdy budete mít další jídlo. Zejména luštěninové či jiné husté krémové polévky dokážou zasytit na dlouhou dobu. Vývar plný zeleniny, kousků masa a těstovin bez problému nahradí lehký oběd. Vhodné je také polévku doplnit celozrnným pečivem. Do polévky se výtečně hodí pohanka, kuskus, quinoa, bulgur, jáhly, rýže, nastrouhané tofu nebo sýr, vejce,… tím zvýšíte výživovou hodnotu každého pokrmu. K zahuštění použijte strouhanou bramboru, vločky nebo část zeleniny v polévce rozmixujte. Rozhodně se vyhněte jíšce z másla a mouky, ta do redukčního jídelníčku nepatří.  

Polévka pomáhá doplňovat tekutiny během dne. Jeden talíř vývaru nebo zeleninové polévky zahrnuje téměř čtvrt litru tekutin. Máte-li problém s dodržováním pitného režimu, můžete si dopřát rovnou dvě porce vývaru a tím dodáte tělu během chvilky až půl litru tekutin.

Jak připravit nízkokalorickou polévku?

Chcete-li hubnout, pak je samozřejmé, že si musíte hlídat celkový denní energetický příjem. A i ten se může podstatně navýšit, pokud připravíte polévku z nesprávných surovin. Zásadně se vyhýbejte všem polotovarům, bujónům, které jsou plné různých přídatných látek  a glutamátu sodného. I ty jsou častou příčinou toho, že snadno přibíráte na váze. Pro zvýraznění chuti je daleko lepší použít koření a bylinky.

Energetickou hodnotu polévky snížíte, pokud:

  • nepoužijete jíšku nebo zásmažku
  • nepřidáte smetanu
  • z vývaru po vychladnutí odeberete tuk
  • použijete méně tučné maso a uzeninu
  • klasické nudle nebo rýži nahradíte celozrnnými
  • přiměřeně ji osolíte
  • vyhnete se polotovarům s obsahem glutamátu sodného

Koupit dietu KetoMIX

Najíte se a zhubnete

Polévka rozhodně patří do racionálního jídelníčku. Najíte se do sytosti a přitom zhubnete. Polévka neobsahuje mnoho kalorií, takže jakoby naplníte žaludek a v konečném výsledku toho moc nesníte. Jen dejte pozor na tučnější varianty (gulášová, dršťková, smetanová) a těm se rozhodně vyhýbejte. Polévky jsou nejen vydatné a chutné, ale její příprava vám nezabere víc jak půl hodiny času. Můžete si ji navařit i do zásoby a uchovávat v lednici.

Jakou polévku máte nejraději?

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Hubnutí s kmínem: Přírodní cesta k redukci váhy

Kmín – naprosto obyčejné koření, které najdete v každé české kuchyni. Ale pozor! Nezaměňujte klasický …

Napsat komentář