Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout a znovu nepřibrat

Jak zhubnout a znovu nepřibrat

Hubnutí je relativně jednoduché, za předpokladu, že odhalíte jeho podstatu. Vzhledem k tomu, že se jedná ryze o individuální záležitost, musíte se smířit s tím, že vám nikdo stoprocentně zaručený recept nedá. Lidé se od sebe navzájem liší genetickou dispozicí, a tak zkrátka, co platí na jednoho, neplatí na druhého. Někomu jde hubnutí jako po másle, jiný se trápí hodiny ve fitku, avšak každý člověk dokáže zhubnout. Záleží jen na vaší vytrvalosti a píli. Trnitá cesta je dlážděna dílčími úspěchy, a právě ty vás postupně posouvají dál a dál k vaší vysněné štíhlé postavě. Marně přemýšlíte nad tím, jak zhubnout a zase znovu nepřibrat? Věřte, že to jde. Pokud nastartujete zdravější způsob života, budete hubnout a svoji optimální váhu si udržíte natrvalo.

Zdroj: bugtiger / FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: bugtiger / FreeDigitalPhotos.net

Ode dneška hubnu

Podle průzkumů jsou se svou váhou spokojeny pouze tři ženy ze sta, ale ani mužům není lhostejné, jak vypadají. Dávno pryč jsou doby, kdy si pánové zakládali na tzv. pivní břichu, které bylo symbolem bohatství a vysokého statusu. Příliš velká nadváha se u všech lidí negativně podepisuje na zdraví, a proto je zcela jistě na místě dospět po zralé úvaze k rozhodnutí, že zhubnete. Jste-li plni odhodlání a prvotního nadšení, pak není na co čekat a začněte hned. Chcete vědět jak? Máte-li velkou nadváhu a nevíte, jak zhubnout 10 kilo, pak se podívejte na jednotlivé dílčí metody, které vás nadměrného tuku zbaví. Stejně tak i v případě, pokud chcete shodit jen pár kilogramů. Musíte si uvědomit, že je pro vás velmi důležité nejen odbourat zbytečné tukové zásoby a dostat se na svoji optimální váhu, ale také si ji udržet. A právě toho docílíte celkovou změnou životního stylu.

Hubnutí je o jídle a cvičení

Mnoho lidí se pořád dokola ptá, jak zhubnout, a přitom je odpověď pokaždé stejná: musíte zdravě jíst a cvičit. Jedno bez druhého se prostě neobejde. Pokud si pod pojmem hubnutí představujete nějakou zaručenou dietu, tak budete asi zklamáni. Ta k ničemu nevede. Dieta je jen určitým stravovacím omezením, které není možné dlouhodobě dodržovat. Jejím prostřednictvím sice začnou ubývat centimetry v pase, ale jakmile se vrátíte k původním stravovacím zvyklostem, vaše váha opět závratnou rychlostí vzroste nahoru. A jsme u jo-jo efektu. Na dietu raději zapomeňte, na hubnutí musíte jinak.

Skladba stravy má 70% vliv na úspěšnost hubnutí, zbývajících 30 % tvoří přiměřená pohybová aktivita.

Ano, je to tak, složení jídelníčku má zásadní vliv na to, zda-li budete hubnout nebo naopak tloustnout. Váš energetický příjem a výdej musí být v naprosté rovnováze. Nemůžete doma ležet doma na gauči a chroupat zeleninu jako králík a nebo po návštěvě fitness centra si dát za “odměnu” večeři ve fast foodu. Abyste hubli, musí vaše strava obsahovat dostatečně vyvážený poměr všech živin, tedy bílkovin, tuků a sacharidů, včetně vitamínů a minerálních látek. Bude-li mít tělo všeho dostatek, nebude mít sebemenší důvod k tomu, aby si cokoli ukládalo na horší časy.

V jídelníčku při hubnutí by měly být z větší části zastoupeny bílkoviny, které jsou nezbytné pro udržení svalové hmoty. Vejce, bílé maso, sýry, mléčné výrobky, luštěniny, tofu, tempeh,… to vše jsou zdroje kvalitních bílkovin. Zasytí vás na dlouhou dobu a výrazně ovlivňují hodnotu bazálního metabolismu. 

Jako rychlý zdroj energie tělo využívá sacharidy, ovšem ve zdravém jídelníčku převažují pouze sacharidy složené, což jsou vlastně veškeré přílohy, brambory, těstoviny, rýže, tmavé pečivo, cereální výrobky, atd.

Jídlo rozdělte na 5 – 6 porcí denně a rozhodně nevynechávejte snídani, která hned po ránu rozproudí metabolismus na plné obrátky. Dbejte na dostatečný pitný režim, zvláště šálek zeleného čaje má na hubnutí příznivý vliv a dokáže odplavit toxické látky z těla. Každé jídlo doplňte pořádnou porcí zeleniny a ovoce konzumujte spíše v první polovině dne.

Podzim je ideální čas na hubnutí!

Nestihla jste zhubnout do plavek? Dovolená už je za vámi? Nevadí! Nikdy není pozdě začít! Do příští sezóny budete mít postavičku jako lusk. Nenechte se ale připravit o další šanci a nečekejte až na Nový rok. Dávno už neplatí, že se tělo v podzimním období zásobuje energií na zimu, ukládá tuk a tloustne. Už je přece jiná doba, a proto nemusíme ani v třeskutých mrazech řešit nedostatek jídla jako naši předci. Zhubnout můžeme kdykoli, ale právě na podzim nám to půjde lépe, než v létě. A víte proč?

  • po dovolené máme plno sil a odhodlání k novým změnám
  • nikdo nás už neláká na letní grilovačky plné skvělých steaků a dobrého piva, není nutné odolávat dovolenkovým nástrahám all inclusive jídelníčku
  • po prázdninách jsme se vrátili zpátky do zaběhnutého rodinného režimu a snadněji dodržujeme jídelníček, školní docházka dětí nám přináší i více času pro sebe sama
  • podzim je ideální čas pro venkovní aktivity, není horko ani zima, ale přesně tak akorát
  • den se krátí, brzy je tma a dříve také zalehneme do postele (odpadají i večerní nájezdy na lednici), pořádně se vyspíme a vstáváme plné energie
  • místo studené limonády si raději uvaříme teplý čaj (neoslazený má nulovou kalorickou hodnotu), což nám usnadňuje hubnutí
  • zdravý jídelníček vsází hlavně na konzumaci čerstvé zeleniny a ovoce – obchody naštěstí nabízí široký výběr z letní úrody
  • na podzim už nemusíme ve stresu "hubnout do plavek", netlačí nás čas, naopak v klidu hubneme do další letní sezóny

Myslíte, že na tom něco je? Pak si dejte pevný cíl a pojďte do toho. Zhubli jiní, zhubnete taky, ale musíte začít. Jak? Jednoduše, postavte svůj jídelníček na proteinových jídlech KetoMix, která jsou navíc obohacena o vitamíny a minerály. Nabraná kila začnou mizet sama od sebe a zároveň podpoříte svůj imunitní systém oslabený sychravým počasím. Vaše tělo dostane přesně to, co právě teď potřebuje.

Podzimní balíček KetoMix nabízí 5x denně vyvážený jídelníček rovnou na talíř:

Podzimní balíček KetoMix / foto: ketomix.cz

Podzimní balíček získáte se slevou 15 % oproti tomu, kdybyste jednotlivá jídla kupovali samostatně. Nový životní styl nastartujete s příchodem podzimu a užijete si nádherné Vánoce. Spokojenější život v novém těle se odrazí na vaší dobré náladě a nebudete mít obavy si na konci roku alespoň trochu zahřešit.

Koupit Podzimní balíček >>

Hubnutí podpořte pohybem

Na rychlosti hubnutí se samozřejmě podílí také vaše každodenní fyzické aktivity. Jestliže máte sedavé zaměstnání, musíte na program dne zařadit nějaký pohyb. Na spalování tuků je nejúčinnější aerobní cvičení, které podporuje činnost celého kardiovaskulárního systému. Můžete chodit běhat, plavat, jezdit na kole, zajít do fitka, cvičit aerobik nebo zvolit svižnou hodinovou chůzi. Je celkem jedno co si vyberete, jednotlivé činnosti můžete během týdne vystřídat. Důležité je, abyste tuto fyzickou námahu vykonávali minimálně půl hodiny, po této době totiž začne organismus čerpat energii z uložených tukových zásob.

Máte-li už jasno v tom, jak zhubnout jednou provždy a znovu nepřibrat, pak můžete začít se samotnou realizací a nové změny postupně zavádět do života. Velice brzy se budete cítit plni elánu a životní energie.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Kokosový olej a jeho použití při hubnutí: Na co dávat pozor?

Kdo by neznal kokosový olej. Nádherně voní a má celou řadu blahodárných účinků na lidské …

Napsat komentář