Nepřehlédněte
Domů / Hubnutí / Jak zhubnout 5 kilo za týden: Rychle ale zdravě?

Jak zhubnout 5 kilo za týden: Rychle ale zdravě?

Opravdu chcete zhubnout 5 kilo za týden? To jste si dali velmi náročný úkol. Ne, že by bylo přímo nemožné shodit během týdne několik kilogramů, ale tak rychlý úbytek hmotnosti se může projevit na vašem zdraví. Pokud hledáte zaručený způsob, jak zhubnout 5 kilo za týden, pak se připravte na to, že vám při dodržení určitých podmínek sice pár centimetrů v pase ubude, ale jen na krátkou dobu. Takové rychlé hubnutí vyžaduje razantní omezení jídelníčku, což není možné dodržovat dlouhodobě. Jakmile přejdete zase na původní stravu, ztracené kilogramy se opět navrátí zpět. Nechcete raději zhubnout jednou provždy? Je to daleko jednodušší a ušetříte si spoustu zbytečného trápení. Budete-li hubnout pomalu a přirozeně, zhubnete přibližně kilo za týden a váhu si udržíte.

Rychlé hubnutí vyžaduje nízkokalorický jídelníček / pixabay.com
Rychlé hubnutí vyžaduje nízkokalorický jídelníček / foto: pixabay.com

Rychle hubnout neznamená hladovět

Máte-li před sebou jediný cíl a do týdne chcete mít 5 kilo dole, určitě kvůli tomu nepřestávejte jíst. Hladovka není cesta ke zhubnutí, pouze se zpomalí váš metabolismus, tělo pojede na úsporný režim a jakoukoli sebemenší přijatou energii, okamžitě uloží do tukových zásob. Pro rychlé hubnutí je daleko účinnější nízkokalorická strava, která je také jedinou efektivní metodou, jak zhubnout 5 kilo za týden. Řešit cvičení v tomto případě nemá žádnou cenu, protože jeho efekt se projeví až v delším časovém horizontu. Ovšem podpořit snahu o zhubnutí alespoň nějakým fyzickém pohybem je jistě vhodné, ale nic víc od něj neočekávejte. Cvičení vám při hubnutí 5 kilo za týden nepomůže.

Chci zhubnout >>

Hubněte zdravě a bez jo-jo efektu

Rychlé hubnutí zpravidla s sebou přináší velké riziko jo-jo efektu, který je důsledkem mnoha extrémně rychlých diet. Jejich podstatou bývá většinou několikadenní půst nebo jednostranná strava v podobě ovocných či zeleninových šťáv, polévek, atd. Takový jídelníček způsobí rychlou ztrátu vody v organismu, avšak o opravdové spalování tuků se nejedná.

Zdravé hubnutí odpovídá úbytku hmotnosti v rozmezí 0,5 – 1 kilogram týdně, přičemž dosáhnete dlouhodobých výsledků s trvalým efektem. Jakmile budete na svojí optimální váze, dokážete si ji snadno udržet.

Avšak obávanému jo-jo efektu můžete úplně jednoduše předejít a přitom zhubnout bez pocitu hladu a nutnosti jakékoli fyzické námahy. Pokud vsadíte na proteinovou dietu KetoMIX, donutíte vlastní tělo k tomu, aby čerpalo energii z uložených tukových zásob, což bude mít za následek opravdové spalování tuků a rychlé viditelné hubnutí. Jak je to možné? Proteinová dieta KetoMIX je celá postavena pouze na úpravě jídelníčku, v němž převládá bílkovinná složka stravy a příjem sacharidů je omezen jen na nezbytné minimum. Bílkoviny zpracovává organismus podstatně déle, proto navozují pocit sytosti a nedostavují se chutě na sladké. Bílkoviny neboli proteiny jsou velmi důležité pro výživu svalů, které se následně podílí na příznivých hodnotách bazálního metabolismuKetoMIX neobsahuje lepek, který bývá častou příčinou ukládání tuku právě v oblasti břicha. Jeho nepřítomnost v jídelníčku způsobí, že vám velmi brzy splaskne břicho. Navíc, KetoMIX není jen dieta na krátkou dobu, ale způsob stravování, který vám současně ukáže, jaké běžné potraviny máte natrvalo do jídelníčku zařadit, abyste znovu nepřibírali na váze a svoji dosaženou hmotnost si udrželi natrvalo. Podle přiložených receptů, doporučení a dobrých rad se naučíte připravovat jídla s vysokou nutriční hodnotou, která vaše tělo ocení.

TIP: V eshopu KetoMIX si můžete objednat rovnou celý redukční balíček a nebo si sami poskládáte jídelníček dle vlastní chuti. Pokud se nedokážete například vzdát šálku kávy a svojí oblíbené čokolády, nemusíte si nic z toho odpírat, vše máte k dispozici.

Při redukčním režimu a rychlém hubnutí je rovněž důležité dodržovat pravidelný pitný režim a detoxikovat tak tělo od škodlivých látek. Nejlepší je pít obyčejnou neperlivou vodu a zelený čaj. Všechny sladké nápoje si zakažte, stejně tak alkohol. Jestliže se neobejdete bez kávy, pak bez cukru a smetany. Určitě si každý den připravte zeleninové smoothie, kterým nejen doplníte tekutiny, ale také dodáte tělu všechny nezbytné živiny. Pokud se chcete inspirovat novým receptem, prosím tady je:

 

Jak upravit jídelníček

Pokud je vaším přáním skutečně zhubnout 5 kilo za týden, pak musíte dávat velký pozor na to jíte a doslova počítat každou kalorii. Jíst musíte několikrát denně, nejlépe 6x, avšak celkově snížit energetický příjem. To znamená, že vyřadíte ze stravy všechna tučná a mastná jídla, sladkosti, bílé pečivo a nahradíte je zdravými potravinami s nižší energetickou hodnotou.

Podzim je ideální čas na hubnutí!

Nestihli jste zhubnout do plavek? Dovolená už je za vámi? Nevadí! Nikdy není pozdě začít! Do příští sezóny budete mít postavičku jako lusk. Nenechte se ale připravit o další šanci a nečekejte až na Nový rok. Zhubnete prostě na podzim a určitě vám to půjde lépe, než v létě. A víte proč?

  • po dovolené máte plno sil a odhodlání k novým změnám
  • nemusíte řešit plavky, letošní vyhoďte, za rok by vám byly stejně velké
  • nikdo vás už nebude lákat na letní grilovačky plné skvělých steaků, šťavnatých klobás, uleželých sýrů, grilovaného ovoce, báječné zmrzliny, dobrého piva, atd.
  • po prázdninách se opět vrátíte zpátky do svého zaběhnutého pracovního režimu a snadněji budete dodržovat pravidelný jídelníček
  • tropické letní teploty vás nebudou vybízet k lenošení
  • babí léto je ideální čas pro venkovní aktivity, není horko ani zima, ale přesně tak akorát (ráno se můžete proběhnout v ranní mlze a odpoledne se pod sluncem zalitou modrou oblohou projedete třeba na kole)
  • hubnoucí jídelníček vsází hlavně na konzumaci čerstvé zeleniny a ovoce, která právě v tomto období nabízí široký výběr z letní úrody

Myslíte, že na tom něco je? Pak si dejte pevný cíl a pojďte do toho. Zhubli jiní, zhubnete taky, ale musíte začít. Jak? Jednoduše, postavte svůj jídelníček na proteinových jídlech KetoMix a nabraná kila začnou mizet sama od sebe.

KetoMix nabízí 5x denně vyvážený jídelníček rovnou na talíř:

Proteinová dieta KetoMix / foto: ketomix.cz

Nastartujte nový životní styl s příchodem podzimu a užijete si nádherné Vánoce. Spokojenější život v novém těle se odrazí na vaší dobré náladě a nebudete mít obavy si na konci roku alespoň trochu zahřešit.

Koupit jídla KetoMix >>

Každé ráno začněte snídaní, která dokáže ovlivnit skladbu jídelníčku na celý den. Správně složená snídaně dokáže zabránit celodenním chutím na sladké a večerním nájezdům na lednici. Dejte si ovesné vločky, jogurt, mléko, ovoce, vejce, nízkotučný sýr, kvalitní šunku, celozrnné pečivo. Vždy kombinujte potraviny s obsahem komplexních sacharidů s bílkovinnými.

V jídelníčku střídejte všechny druhy zeleniny / pixabay.com
V jídelníčku střídejte všechny druhy zeleniny / foto: pixabay.com

 

obědu i večeři si naložte na talíř především kvalitní bílkoviny (plátek drůbežího nebo hovězího masa, rybu, tempeh, tofu,…) a k tomu pořádný kopec zeleniny (syrové nebo tepelně upravené). Přílohu jako zdroj komplexních sacharidů úplně nevynechávejte, ale dejte si jen minimální množství, nejvhodnější je celozrnná rýže, těstoviny, bulgur, kuskus, quinoa.

Dopolední i odpolední svačinu a také šesté jídlo dne by měly tvořit opět převážně bílkoviny, jelikož jejich zvýšený příjem při hubnutí je dost podstatný. Svým způsobem se podílí na tvorbě svalové hmoty, která hraje významnou úlohu při rychlosti metabolismu v těle.

Koupit dietu KetoMIX

 

Hubnutí podpořte pohybem

Každodenní jídelníček se na hubnutí podílí z 80 %, takže samotná skladba stravy zásadně rozhoduje o tom, zda vám budou ubývat centimetry v pase či nikoli. Zbývajících 20 % připadá na různé fyzické aktivity, které však mohou spalování tuků také podpořit. Je sice pravda, že jejich výrazný efekt se projeví spíš v delším časovém horizontu a ne v rozmezí jednoho týdne, ale určitě nic nepokazíte tím, když svoje tělo alespoň trochu protáhnete. Zrychlíte metabolismus, posílíte imunitu i celý kardiovaskulární systém. V tomto směru jsou účinné zejména aerobní sporty, při nichž uvedete do činnosti co nejvíce svalových partií. Můžete jít běhat, plavat, projet se na kole či kolečkových bruslích a nebo zůstat pěkně doma a zacvičit si na posilovacím stroji – elipticalu. Už dávno totiž neplatí, že byste kvůli cvičení museli hned utíkat do fitka. Eliptical neboli orbitrek vás udrží v dobré fyzické kondici a navíc při tréninku spálíte podstatně více kalorií než při obyčejném běhu. Cvičení vůbec nezatěžuje klouby a nedochází při něm k silným nárazům jako třeba u již zmiňovaného běhu.

TIP: Přečtěte si moji recenzi posilovacího stroje Orbitrek, který dokáže najednou nahradit 4 cvičební stroje. Snadno jej rozložíte třeba doma v obýváku a při tréninku můžete ještě sledovat v televizi svůj oblíbený seriál. Přitom si ani neuvědomíte, že vlastně cvičíte a vaše tělo spaluje tuky. Trénovat můžete v příjemném prostředí domácího komfortu bez ohledu na počasí, ráno, večer, prostě vždy, kdy to vyhovuje jen a jen vám.

Zhubnout 5 kilo za týden je skutečně náročné, nejen fyzicky, ale i psychicky. Pokud to dokážete, pak se snažte upravit celý váš životní styl natolik, abyste si dosaženou váhu natrvalo udrželi. Určitě nepochybíte, když se obrátíte na nutriční poradnu v okolí, kde vám velmi ochotně a rádi pomohou.

Autor: Martina

Ahoj, jmenuji se Martina, je mi 27 let a o zdravý životní styl se v podstatě zajímám už od střední školy. V současné době se snažím působení v oboru skloubit dohromady s péčí o malou dcerku. Jelikož je zdraví rodiny u mne na prvním místě, používám přírodní potraviny nejen v každodenním jídelníčku, ale i kosmetice. Ráda experimentuji v kuchyni, fotím a objevuji magickou sílu přírody. Miluju spinning, aqua aerobic a geocaching.

přečtěte si také

Jak být hubená jako vévodkyně Kate? Odhalte její tajemství

Vévodkyně z Cambridge Kate Middleton je krásná žena s vytříbeným vkusem. Po boku prince Williama …

Napsat komentář